• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97021708858
  • منبع : نمایندگی کرمان

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان:

6000 هکتار پرونده اراضی ملی در دبیرخانه کمیسیون ماده 34 معطل مانده است

6000 هکتار پرونده اراضی ملی در دبیرخانه کمیسیون ماده 34 معطل مانده است

ایسنا/کرمان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در شمال استان حدود 6 هزار هکتار پرونده در دبیرخانه کمیسیون های ماده 34 داریم و کمیسیون تعطیل و تبدیل به یک معضل شده و باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایسنا، "مهدی رجبی زاده" صبح امروز 17 اردیبهشت ماه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان اظهار کرد: بعد از انقلاب با حفر چاه‌های غیرمجاز مواجه شدیم و به تبع آن اراضی ملی تصرف شد و در آن زمان منابع طبیعی از قدرت برخوردار نبود.

وی افزود: از سال 61 با تصویب قانون توزیع عادلانه آب، با تعیین تکلیف چاه‌ها اما از اراضی ملی غفلت شد و تصرفات ادامه داشت.

رجبی زاده تصریح کرد: سال 73 با تصویب ماده 34 قانون، مردم درخواست داده و روند اجرای قانون پیش رفت و در استان کرمان بیش از 4 هزار پرونده در 12 سال گذشته تشکیل و 26 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فروش رفت.

وی با اشاره به جلوگیری از اجرای ماده 34 بیان کرد: در شمال استان حدود 6000 هکتار پرونده در دبیرخانه کمیسیون های ماده 34 داریم و کمیسیون تعطیل و تبدیل به یک معضل شده و باید تعیین تکلیف شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: طی چهار سال گذشته جلسات مختلفی در زمینه تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز در استان تشکیل شده و در شهرستان های مختلف مردم 8000 هکتار پرونده تشکیل داده اند، اما در حال حاضر راهکار قانونی برای تعیین تکلیف اراضی تصرفی حداقل در بخش کشاورزی نداریم اما مردم مراجعه می کنند و مشکل دارند.

وی بیان کرد: اگر استان بتواند راهکاری پیش بگیرد که اراضی ملی دارای چاه آب قانونی است، بتوانیم تکلیف کنیم تا مشکل مردم رفع شود.

رجبی زاده تصریح کرد: در صورتی که آب منطقه ای برای بستن چاه های غیرمجاز همکاری کند، ما وارد عرصه قضایی نمی شویم و تبعات اجتماعی کمتری خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در قانون معادن، صنعت و معدن یک بار استعلام از منابع طبیعی می‌گیرد، افزود: باید قانون معادن اصلاح شود زیرا ممکن است پیک ماده معدنی در 100 هکتار باشد اما بیش از هزار هکتار توسط معدن‌کار تصرف می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha