• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97021709095
  • منبع : نمایندگی کرمان

استاندار کرمان:

این دولت به دنبال جوان‌گرایی است اما جناح‌های سیاسی اجازه نمی‌دهند

این دولت به دنبال جوان‌گرایی است اما جناح‌های سیاسی اجازه نمی‌دهند

ایسنا/کرمان استاندار کرمان اظهار کرد: باید مدیران کل راه را برای جوانان باز کنند، این دولت به دبنال جوان‌گرایی است اما جناح‌های سیاسی این اجازه را نمی‌دهند، ولی ما در استان کرمان با همکاری و خرد جمعی مردم این کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی صبح امروز 17 اردیبهشت ماه در آیین تکریم و بزرگداشت مقام معلم با حضور معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با ابراز تکریم و احترام به شهدای والا مقام انقلاب اسلامی، حرم، معلم، دانش آموز و جامعه بزرگ فرهنگیان تصریح کرد: افتخار می کنم که خدمتگذار شما فرهنگیان هستم.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم همه تلاش ما بر این بوده و است که تا حد ممکن توجه ویژه‌ای به نظام آموزش و پرورش در حوزه کیفی و کمی استان کرمان داشته باشیم.
 
استاندار کرمان با بیان اینکه ارزش معلمان امروز به همه ثابت شده است، تصریح کرد: رشد اقتصادی متناسب و مستقیما با نظام آموزش و پرورش کشورها ارتباط داشته و اگر امروز شاهد پیشرفت‌هایی در کشور هستیم به دلیل اهمیت به جامعه فرهنگیان بوده است.
 
رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید توجه ویژه‌ای به سیستم آموزش و پرورش داشته باشیم، اظهار کرد: کشور دارای ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری است که نمونه بارز آن افزایش سالانه بین 80 تا 100 میلیارد دلار تولید ناخالصی است.

وی از فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در امر توسعه یافتگی سخن به میان آورد و افزود: با وجود زیرساخت‌ها اما متاسفانه از موضوع توانمندسازی جوامع محلی غافل شده‌ایم.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه کشور با باند بازی توسعه نخواهد یافت، تصریح کرد: دانش آموزان امروز آینده‌سازان کشور هستند و اگر به دنبال توسعه و تعالی کشور هستیم باید به این قشر توجه کنیم.

وی عنوان کرد: شهدا نرفتن شهید شوند که ما جامعه‌ای فقیر داشته باشیم و ایثارگران فداکاری نکردند که فقر و جهل وسیله بازی سیاسی برخی در کشور شوند، بلکه جان خود را نثار کردند که ایران در صحنه‌های داخلی و خارجی عزتمند باشد.

رزم‌حسینی جنس اقتصاد مقاومتی را از جنس مردم دانست نه از جنس دولت و بیان کرد: الگوی اقتصاد مقاومتی که در استان کرمان پایه ریزی کرده‌ام بایستی خیلی قبل آغاز می‌شد اما خوشبختانه این الگو پایدار شده است.

وی اضافه کرد: دیگر استان کرمان و حتی ایران نیازی به زیرساخت‌ها ندارند و باید مردم را به سمت توانمندسازی سوق داده و باید امکانات را برای توانمندسازی مردم در اختیارشان قرار دهیم.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان را مدیران توسعه‌گر و شرکت‌های نامدار می‌سازند، اظهار کرد: باید امامان جمعه ما آبادگر باشند اگر تفکر تغییر پیدا کند حتما استان کرمان به سمت تعادل واقعی پیش می‌رود، ضمن آنکه همه ما با گرایشات سیاسی مختلف نیز به سمت توسعه‌گری پیش خواهیم رفت.

وی به نقش معلم پرداخت و افزود: تقسیم کردن استان به مناطق اقتصادی و دادن هر منطقه به یک معین اقتصادی، طرحی است که می‌توان آن را به کل کشور تعمیم داد و این مهم می‌تواند کشور را نجات دهد و تجربه نشان داده است که با شرکت‌ها، پیشرفت خواهیم کرد و توسعه با پول دولت میسر نیست.

استاندار کرمان رمز و راز توسعه را در نگاه توسعه‌گر، فراجناحی و همدلی دانست و اظهار کرد: همه جناح‌ها در توسعه و ساخت استان کرمان سهم دارند.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان معین شهر کرمان باید به سمت آموزش و پرورش و مهارت‌آموزی سوق پیدا کند و مدارس را به پایگاه‌های اقتصاد مقاومتی تبدیل کرد.

رزم‌حسینی از راه‌اندازی 10 دفتر تسهیل‌گر در نقاط حاشیه شهر کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: طرحی نو در وضع فعلی و نظام آمورش و پرورش باید ایجاد کنیم، این طرح ها بلند مدت بوده و این کار داوطلبانه است و دستوری نیست.

وی با بیان این مطلب که 100 روستای شهرستان زرند را با استفاده از معین اقتصادی منطقه در حال تجهیز مدارس هستیم و همه کشور باید این روند در پیش بگیرند، مطرح کرد: استان کرمان امروز با شرکت‌هایش و ثروت‌هایش خواهیم ساخت.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه محرومین مناطق محروم را توانمندساز کنید، خاطر نشان کرد: امروز که در همه کشور با سیگنال‌های منفی تخریب می‌کنند این در حالی است که کشور بسیار توانمند است، به‌گونه‌ای‌که رتبه 18 اقتصاد دنیا را دریم چرا نا امیدی را در جامعه رواج می‌دهیم.

وی با بیان این مطلب که شهدا نرفته‌اند که امروز به جان هم بیفتیم، اظهار کرد: جامعه فرهنگیان باید استان کرمان را بسازند.

رزم‌حسینی هزینه دموکراسی زیادی برای استقلال کشور دادیم و این هزینه را نداده‌ایم برای باند و گروه و عنوان کرد: چه هنری است که اصلاح طلب و اصول گرا باشیم اما جامعه ما فقیر و تهیدست باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است، تصریح کرد: جوانان باید دولت را به تسخیر خود در آورند و پیرسالان و میانسالان باید جا را برای جوانان باز کنند.

استاندار کرمان با اعلام این مطلب که ما مسئول شدیم که استان کرمان را بسازیم، اظهار کرد: در دی‌ماه سال گذشته با این دید به موضوعات تجمعات نگاه کردیم که اینها عزیران و فرزندان ما هستند و اجاز ضربه و تعرض به این عزیران را ندادیم. چرا با سنگ و شیشه حرفهایمان را بزنیم در حالیکه با گفت‌وگو می‌توان مشکلات را حل کرد و به نتیجه رسید.

رزم‌حسینی خاطر نشان کرد: باید جوانان مستعد را بدون خط و باند بازی بر سرکار آورد، استان کرمان تا امروز با شعار ولایت و توسعه جلو رفته و خواهد رفت و با تمرکز بر توسعه این راه را ادامه خواهد داد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha