• دوشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97021709319
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان تشریح‌کرد:

اقدامات بسیج سازندگی در زمینه محرومیت‌زدایی و بیابان‌زدایی

اقدامات بسیج سازندگی در زمینه محرومیت‌زدایی و بیابان‌زدایی

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های ویژه سپاه مربوط به حوزه بسیج سازندگی است، گفت: حوزه عملیات بسیج سازندگی در جایی است که ماموریت‌های ناتمام وجود دارد و همچنین دولت در مناطق کم برخوردار و دارای پروژه‌های نیمه تمام نیاز به کمک دارد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ میرعبدالرضا حاجتی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی که امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه سپاه هر جا احساس کند که انقلاب به خطر افتاده وارد عمل می‌شود، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های ویژه سپاه مربوط به حوزه بسیج سازندگی است.

وی ادامه داد: حوزه عملیات بسیج سازندگی در جایی است که ماموریت‌های ناتمام وجود دارد و دولت در مناطق کم برخوردار و دارای پروژه‌های نیمه تمام نیاز به کمک دارد. به دلیل حوزه فعالیت بسیج سازندگی، با همه اقشار مردم در ارتباط است و با حداقل هزینه‌ها کارهای بزرگی را به انجام می‌رساند.

حاجتی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی بسیج سازندگی، اردوهای جهادی است، افزود: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در سال ۹۶، ۷۰۰ پروژه در دست داشتیم که با هزینه هفت و نیم میلیارد تومان به انجام رسید. در حوزه عمرانی بخش محرومیت زدایی ۲۸۲ مورد ساخت منزل و خانه محروم را داشتیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده است مقرر شد که در دو سال ۹۷ و ۹۸، ۴۰۰ واحد خانه محروم، ۸۰۰ واحد خانه تعمیری و ۵۰۰ چشمه بهداشتی ساخته و به کمیته تحویل داده شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه عمرانی و پس از زلزله سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، بیش از 100 کامیون اجناس از کمک‌های مردمی و خیران برای مردم آن منطقه ارسال شد.

حاجتی با بیان اینکه با مشارکت مردم، خیران و دستگاه‌های دولتی بیش از ۲۵۰ کانکس تهیه و در اختیار مردم زلزله‌زده سر پل ذهاب قرار گرفت، گفت: بسیج سازندگی استان خوزستان متعهد شده که شهرک ۵۰ واحدی سبک را ساخته و تحویل دهد. همچنین ۲۸ خانه تخریب شده، به صورت کامل بازسازی شده است.

حاجتی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج اقتصاد مقاومتی، ۵۵۳ کارگاه به منظور اشتغالزایی تشکیل شده که در این موضوع ۷۰ میلیارد ریال وام به سپاه خوزستان تعلق گرفته است.

معاون هماهنگی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی بیان کرد: این افراد در گروه‌های ۳۰ نفری و در مجموع با ۱۵ هزار عضو از اقشار مختلف که بیشتر دانشجو و دانش‌آموز هستند، سازماندهی شده‌اند. هزینه‌های اردوهای جهادی با کمک‌های خیرین و بخشی از آورده‌های سپاه تأمین می‌شود. گروه‌های جهادی در دوره‌های یک، سه، هفت و ده روزه به مناطق محروم اعزام شده و به ارائه خدمات پزشکی، کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی می‌پردازند که بیشترین بهره‌برداری از گروه‌های جهادی در بخش‌های عمرانی و پزشکی است. به دلیل اینکه برخی از پروژه‌ها به زمان بیشتری برای به ثمر رسیدن نیاز دارند، گروه‌ها در ۳۵۰ نقطه استان متمرکز شده‌اند.

وی به اقدامات سپاه استان در زمینه بیابان‌زدایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هزار نهال در منطقه دهنو در ۸۰۰ هکتار زمین تحویل داده شده و در جنوب شرق اهواز یا همان منطقه فوق بحرانی شامل منطقه غیزانیه، تعهد ما بیابان‌زدایی چهار هزار هکتاز زمین بود که در حال حاضر با کاشت ۶۴۰ هزار هکتار نهال، ۳۲۰۰ هزار هکتار آن به اتمام رسیده است. همچنین بانک مهر اقتصاد از محل صرفه‌جویی در چاپ سالنامه مبلغ یک میلیارد تومان را برای درختکاری در ۱۸۰ هکتار، به سپاه کمک کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین سرهنگ ممبینی رئیس بسیج سازندگی سپاه استان خوزستان با اشاره به آغاز هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: در این هفته، برنامه‌هایی همچون کلنگ‌زنی سه پروژه محرومیت‌زدایی و افتتاح خانه شهید هادی‌نژاد جهادگر سپاه در شهرستان آغاجاری، انعقاد قرارداد با کمیته امداد امام خمینی مبنی بر ساخت ۸۰۰ باب منزل و ۵۰۰ چشمه بهداشتی و جلسه آسیب‌شناسی گروه‌های جهادی، انجام خواهند گرفت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha