• سه‌شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 97021810091
  • خبرنگار : 71191

موتور مرمت مشارکتی در بوشهر روشن می‌شود

موتور مرمت مشارکتی در بوشهر روشن می‌شود

معاون میراث فرهنگی بوشهر از اجرای ۲۸ طرح مرمتی در قالب طرحی مشارکتی در بافت تاریخی بوشهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، در آخرین بازدید معاون رئیس جمهور از شهر بوشهر که همزمان با روز ملی "خلیج‌فارس" انجام شد، مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تفاهم‌نامه‌ای که با استاندار بوشهر امضا کرد، مرمت خانه‌ی تاریخی حاج رییس را نیز در دستور کار قرار داد. همچنین دیگر بازدیدهای مونسان و دو معاون میراث فرهنگی و گردشگری‌اش از بناهای مرمت شده و در دست مرمت، مورد توجه بود.

اکنون بعد از این بازدید نصرالله ابراهیمی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی استان بوشهر به پروژه‌های مشارکتی در دست اقدام در بافت تاریخی این شهر اشاره می‌کند.

او سیاست و اولویت در اجرای هر چه بهتر طرح‌های مشارکتی بوشهر را یکی از مواردی می‌داند که این استان توانسته در اجرای پروژه‌های مشارکتی میراث فرهنگی در راستای آن گام‌های بلندی بردارد.

وی با اعلام اینکه در شهر بوشهر بخش قابل ملاحظه‌ای از بناهای تاریخی ثبت شده در بافت قدیم و تاریخی متعلق به بخش خصوصی است، ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه تعداد زیادی بنای تاریخی بوشهر در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، سازمان میراث فرهنگی با مشارکت مالکان اقدام به مرمت و بازسازی بناها کرده به گونه‌ای که متضمن منافع مالکان باشد.

وی از اقدامات صورت گرفته را استحکام بخشی بنا، اجرای کارهای چوبی، گچکاری جداره ها و اجرای تأسیسات می‌داند و تاکید می‌کند: تا کنون حدود ۲۸ بنا در این طرح قرار گرفته که با بررسی‌های انجام شده تعدادی از بناها که قابلیت تبدیل به فضاهایی با جاذبه گردشگری داشتند، در اولویت قرار داده شدند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر همچنین درمورد کاربری و چگونگی بهره‌برداری از این بناهای تاریخی اظهار می‌کند: درحال حاضر تعدادی از این بناها پس از مرمت و احیاء به کافه‌ای سنتی تبدیل شده که می‌توان به خانه‌های تاریخی "خاتمی‌فر" و "صمیمی" و کافه حاج رئیس اشاره کرد.

وی می‌افزاید: در این فضاها علاوه بر عملکرد کافه می‌توان کانونی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری و همچنین اجرای نوروزگاه اشاره کرد، چون احیای این بناهای تاریخی باعث توسعه، رونق بخشی و احیای بافت تاریخی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha