• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97021910863
  • منبع : نمایندگی کرمان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان:

محیط زیستی رنجور داریم

 محیط زیستی رنجور داریم

ایسنا/کرمان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به این‌که امروز به بهانه توسعه، اقتصاد، گردشگری، تولید و ... در حال از دست دادن محیط‌زیست هستیم، گفت: مقام اول فرسایش آب و خاک و هدر داد انرژی در دنیا نشان می‌دهد که در چه وضعیت بحرانی در این حوزه هستیم. تهید امنیت امروز دنیا و کشور داعش و جنگ نیست بلکه ریزگردها، خشکسالی، وضعیت آب و .. است که تنها راه غلبه بر آن نیز حضور مردم و همکاری مردم به دولت در این حوزه ها است.

به گزارش ایسنا، «رضا جزینی‌زاده» عصرامروز 19 اردیبهشت ماه در نشست مشترک سازمان‌های مردم نهاد با حضور معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور با بیان این‌که امروز محیط زیستی رنجور داریم، تصریح کرد: این نسل آخرین نسلی است که می توان محیط زیست را از حرکت تخریبی پیش رو جلوگیری کند.

وی با بیان این‌که راهی جزء توانمندسازی مردم برای جلوگیری از تخریب‌های زیست محیطی را نداریم، تصریح کرد: متأسفانه کمترین توجه به محیط زیست را در برنامه پنجم توسعه شاهد بودیم که در برنامه ششم توسعه و در پی ابلاغ 15 بند سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه زیست محیطی، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم که هم‌چنان تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

جزینی‌زاده با اشاره به رودیکرد دولت یازدهم در جهت ترمیم 55 پله سقوط محیط زیست کشور در دنیا در دولت نهم و دهم بود، اظهار کرد: با همه تلاش‌های صورت گرفته شاهد 9 پله ارتقای وضعیت محیط‌زیستی کشور بودیم که خود نشان از توجه دولت تدبیر و امید به این مقوله است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با انتقاد از مصرف بی‌رویه آب در استان کرمان به‌ویژه در بخش کشاورزی تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد 6.8 میلیارد مترمکعب برداشت سالانه آب از سفره‌های آب زیرزمینی در استان هستیم و جالب آن است که 123 درصد آب‌های تجدیدناپذیر را مصرف می‌کنیم اما صدای کسی در نمی‌آید؟

وی با تأکید بر این‌که راهی جزو توانمدسازی سمن‌ها و N.G.O ها را نداریم، تصریح کرد: همین مردم بودند که در دوران دفاع مقدس و لحظه‌های حساس انقلاب اسلامی همواره قهرمانانه حضور پیدا می‌کردند اما جالب است که در بحث محیط زیست به این مردم اعتماد نکردیم؟ اما خوشبختانه در دولت دوازدهم این حضور بهبود پیدا کرده است.

جزینی‌زاده با اشاره به این‌که امروز به بهانه توسعه، اقتصاد، گردشگری، تولید و ... در حال از دست دادن محیط‌زیست هستیم، خاطرنشان کرد: مقام اول فرسایش آب و خاک و هدر داد انرژی در دنیا نشان می‌دهد که در چه وضعیت بحرانی در این حوزه هستیم. تهیدد امنیت امروز دنیا و کشور داعش و جنگ نیست بلکه ریزگردها، خشکسالی، وضعیت آب و .. است که تنها راه غلبه بر آن نیز حضور مردم و همکاری مردم به دولت در این حوزه‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha