• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97022514133
  • منبع : نمایندگی خوزستان

امام جمعه مینوشهر:

ماه رمضان فرصت ارتباط هرچه بیشتر با فضائل الهی است

ماه رمضان فرصت ارتباط هرچه بیشتر با فضائل الهی است

ایسنا/خوزستان امام جمعه مینوشهر گفت: مهم‌ترین مؤلفه برای آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان شناخت و معرفت است. اگر جوانان نسبت به خداوند و فلسفه روزه گرفتن شناخت داشته باشند آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد عادل‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی است که خداوند متعال برای مؤمنین قرار داده است و در روایات آمده که از دست دادن فرصت موجب غصه می‌شود.

وی با اشاره به مؤلفه‌های آمادگی جهت ورود به ماه مبارک رمضان، افزود: مهم‌ترین مؤلفه برای آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان شناخت و معرفت است. اگر جوانان نسبت به امر خداوند و فلسفه روزه گرفتن شناخت داشته باشند آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن را خواهند داشت.

امام جمعه مینوشهر با بیان اینکه جونان با مطالعه کتاب‌هایی که در خصوص ماه مبارک رمضان وجود دارد می‌توانند شناخت کافی را در این خصوص به دست بیاورند، تصریح کرد: همه بدبختی انسان از جهل و عدم شناخت معرفت درست است. اگر می‌بینیم انسان‌ها دچار گناه می‌شوند به دلیل غفلت و جهل از عواقب گناه است. بنابراین اگر  جوانان ما شأن و حکمت ماه مبارک رمضان را بدانند روزه را ترک نمی‌کنند.

عادل پور بیان کرد: ماه رمضان ماه فرصت ارتباط هرچه بیشتر با فضائل الهی است. بنابراین باید همه مؤمنین به فضائل این ماه توجه کنند. پیامبر اکرم(ص) در خصوص ماه مبارک رمضان فرمودند این ماه به شما اقبال کرده و روزها و شب‌های آن بهترین روزها و شب‌ها است. حتی نفس کشیدن انسان در این ماه عبادت است.

وی بیان کرد: ممکن است دچار لغزش‌هایی شده باشیم بنابراین  این ماه فرصتی برای اصلاح خودمان است. وقتی که خداوند چنین ماه پرفضیلتی را برای انسان‌ها قرار داده است باید از آن استفاده شود.

امام جمعه مینوشهر با بیان اینکه در ماه رمضان باید سه نوع ارتباط توسط روزه‌دار ایجاد شود، گفت: نخست ارتباط با خداوند که به وسیله اطاعت خدا، تلاوت قران و قرائت دعا انجام می‌شود. ارتباط دیگر ارتباط با ولی‌الله یعنی پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) معصومین و مخصوصا امام زمان(عج) که راه آن اطاعت از ولی‌الله و توسل است. ارتباط سوم ارتباط با خود است. ما در طول سال از بعد پاک خود غافل می‌شویم. ارتباط با خویشتن از طریق توبه، استغفار و تهذیب نفس ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای ارتباط است و باید بدانیم که همه چیز انسان در گرو ارتباط است. وقتی که انسان در ماه مبارک رمضان خوردن و آشامیدن و غرایز جنسی را کنار می‌گذارد از بعد مادی فاصله می‌گیرد و به بعد پاک خود برمی‌گردد.

عادل‌پور گفت: اگر با فطرت خود ارتباط برقرار کنیم یقینا رشد خواهیم کرد و در روایات آمده است که انسان می‌تواند همه خوبی را از فطرت خودش به دست آورد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha