• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97023016638
  • منبع : نمایندگی کرمان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

سند تحول بنیادین گفتمان غالب جامعه نشده است

سند تحول بنیادین گفتمان غالب جامعه نشده است

ایسنا/کرمان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال های گذشته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفتمان غالب جامعه نبوده و آموزش و پرورش به تنهایی موفق به نهادینه کردن این سند نشده است.

به گزارش ایسنا، "حمیدرضا دعاگویی" امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به چالش‌های پیش روی این نهاد در استان در سال ۹۷ اظهار کرد: با توجه به خروج نیرو تا سال ۱۴۰۱ و بازنشستگی، شیب تندی را در استان داریم و تا سال ۱۴۰۱ در استان از ۴۶ هزار نفر نیروی انسانی ۱۳ هزار نفر با بازنشستگی خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی، به ۸۰۰ هزار نفر نزدیک می شویم و در فضای آموزشی نیز کمبود داریم تصریح کرد: ۳۲۰۰ نفر تفاضل نیروی ورودی و خروجی استان در سه سال گذشته بوده و همزمانی خروج نیروها با استقرار پایه ها، تغییر دروس و ... مشکلاتی به وجود آورده است.

دعاگویی بیان کرد: یک پایه به دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در سال آینده اضافه می شود که حدود ۸۵۰ نیروی فنی حرفه ای و کادر اداری کمبود داریم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک میثاق ملی است اما غیر از آموزش و پرورش، مورد توجه دستگاه‌های دیگر قرار نگرفته که باید این غفلت جبران شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته این سند گفتمان غالب جامعه نبوده و آموزش و پرورش به تنهایی موفق به نهادینه کردن این سند نشده است و باید دستگاه‌های دیگر به این مسئله توجه کنند.

دعاگویی در پایان تصریح کرد: منشور حمایت از کالای ایرانی مراحل پایانی خود را در وزارت آموزش و پرورش طی می کند و برای اجرای آن به همکاری سازمان‌های مهارتی نیاز داریم و باید صاحبان مشاغل و اصناف با ما همکاری کنند تا اوقات فراغت دانش آموزان کیفی سازی و غنی سازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha