• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 97030703400
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

انجام اقدامات اولیه بهداشتی برای سیل زدگان پسوه پیرانشهر

انجام اقدامات اولیه بهداشتی برای سیل زدگان پسوه پیرانشهر

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر در پی وقوع سیل جمعه شب در روستای پسوه، از آماده‌باش تمامی واحدهای بهداشتی و درمانی در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر کاسیان زاده در خصوص سیل به روستای پسوه گیرانشهر و اقدامات اولیه انجام شده گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیل تیم بهداشتی شامل کارشناسان بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها در محل حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه بهداشتی سیل زدگان روستای پسوه انجام شده افزود: با توجه به وقوع چندین مورد شکستگی در خط اصلی و داخل شبکه آبرسانی ، آب شرب با تانکر و نیز آب بسته بندی شده با نظارت تیمهای بهداشتی تامین شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر ادامه داد: در راستای پیشگیری از قوع بیماری، کلر مادر تهیه و جهت گندزدایی آب مصرفی خانوارها ، ضمن مراجعه حضوری به درب خانوار و آموزش و چهره به چهره ، توزیع شده است.

وی در این خصوص گفت:  7 تیم دو نفره از کارشناسان روانشناس شبکه پیرانشهر و شهرستانهای همجوار جهت ارائه آموزشهای لازم پس از حادثه در این روستا مستقر می شوند.

علی ترابی، فرماندار پیرانشهر پیش از این از وقوع سیل و بروز خسارت جدی در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفته بود: در اثر این بارندگی‌ها خسارت جدی به منازل مسکونی و زمین های کشاورزی روستاهای پیرانشهر وارد شده که با حضور کارشناسان جلسه مدیریت بحران تشکیل شده و درصدد برآورد میزان خسارت وارده هستیم.

وی با بیان اینکه در حدود 150 خانوار در اثر این سیل خسارت دیدند، ادامه داد: سیل موجب بروز خسارتی در روستاهای کولیچ، پسوه و جلدیان شده ولی روستای هدف که بیشترین میزان آسیب را داشته در روستای پسوه گزارش شده است.

فرماندار پیرانشهر گفت: متاسفانه سیل در  روستای پسوه این شهرستان موجب جان باختن یک کودک 3 ماهه نیز شد که پس ازیافتن جسد به خانواده اش تحویل داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha