به گزارش ایسنا، مجید خدابخش در نشستی با حضور مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران مرتبط استانی در خصوص آخرین وضعیت قطار شهری و بررسی موانع دریافت فایناس خط دوم متروی تبریز اظهار کرد: در این نشست در خصوص سه پروژه کلان شهری اعم از پیگیری خط دوم متروی تبریز، آبرسانی آب شرب و تصفیه خانه فاضلاب شهری تصمیمات مهمی اتخاذ شد.
وی افزود: مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت قطار شهری و بررسی موانع دریافت فاینانس خط دوم تصمیمات مهمی اتخاذ کردند.
استاندار آذربایجان شرقی به پیگیری های لازم در این خصوص تاکید کرد و گفت: احداث پست های برق روستایی و لاله توسط شرکت برق منطقه ای از محل بدهی شرکت مذکور به شهرداری، تملک ایستگاه های خط دوم توسط شهرداری تبریز و طرح بررسی پیشنهاد توسعه خط حومه ای تبریز - سهند توسط دولت پیگیری می شود.
وی همچنین از پیگیری پرداخت فوری و نقدی ۳۷ میلیارد تومان پیش بینی شده برای سازمان در قانون بودجه سال ۹۷ سهم دولت خبر داد و گفت: امیدوارم صد در صد این رقم برای متروی تبریز محقق شود.
خدابخش در ادامه بر پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت و تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی برای خط دوم متروی تبریز خبر داد.
شهردار تبریز گفت: پیشرفت و توسعه متروی شهری تبریز مستلزم تسهیلات و کمکهای نقدی دولتی است.
به گزارش ایسنا، ایرج شهین باهر شامگاه شنبه در نشستی با حضور مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران مرتبط استانی در خصوص آخرین وضعیت قطار شهری و بررسی موانع دریافت فاینانس خط دوم متروی تبریز اظهار کرد: پروژههای کلان شهری نیازمند حمایت و همدلی مسئولان استانی است.
وی افزود: متأسفانه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان موفق به تشکیل جلسه با ایشان نشدیم، با این حال نمایندگان مردم تبریز در مجلس که جایگاه ویژهای در مجلس دارند، میتوانند در این امر کمکهای اساسی صورت دهند.
شهردار تبریز با بیان اینکه برخی از کلانشهرهای کشور تسهیلات و کمک های بلاعوض از دولت دریافت کردند، ادامه داد: متأسفانه تبریز از اعتبارات خاصی که برخی شهرها بهرهمند هستند، استفاده نکرده که از نمایندگان مجلس انتظار می رود در این راه کمک ویژهای به متروی تبریز انجام دهند.
وی با اشاره به موانع دریافت فاینانس خط دو متروی تبریز اظهار کرد: اگر تعطیلی و وقفهای در احداث خط دوم مترو صورت گیرد، تجهیزات و تاسیسات عملاً فرسوده و غیرقابل استفاده میشود.
شهین باهر در ادامه افزود: این در حالی است که اکنون هزینه سفر مترو برای هر مسافر برابر با ۶۵ هزار تومان است که ما از هر مسافر ۵۰۰ تومان دریافت میکنیم؛ بنابراین باید خطوط مترو به زودی راه اندازی شود تا بتوانیم ضمن درآمدزایی، مردم را از این امکانات بهره مند کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهرداری نماد خدمت رسانی به مردم است، اظهار کرد: شهرداری تبریز سه مبادی ورودی شهر را ساماندهی کرده و باند کنترلی جاده ها را اصلاح کرده است.
وی همچنین ادامه داد: انتظار می رود مطالبات دولتی به زودی محقق شود تا شهرداری بتوانند انتظارات مردم را برآورده کند.
گفتنی است، در این نشست استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای شورای شهر تبریز و مسئولان مرتبط استانی حضور داشتند.
انتهای پیام
نظرات