• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 97032109697
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استان مرکزی از واگذاری صنایع چیزی جز شر ندیده است

استان مرکزی از واگذاری صنایع چیزی جز شر ندیده است

ایسنا/مرکزی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های استان مرکزی بحث واگذاری صنایع بزرگ است، گفت: استان مرکزی جز شر چیزی از واگذاری صنایع ندیده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست کشور در حاشیه سفر وی به اراک با تاکید بر اینکه آب، انرژی، ضایعات مواد غذایی، مسائل دارویی و واگذاری صنایع 5 مسئله و مطالبه اساسی است، بیان کرد: مصرف بنزین در کشور روزانه 85 میلیون لیتر است که این میزان مصرف در روزهای تعطیل افزایش می‌یابد و به خارج از حالت عادی و متعارف می رسد.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط تحریم را نیز مدنظر داشت و ممکن است در بحث انرژی و سوخت مسائلی بروز کند، افزود: امروزه تعداد خودرو در ترکیه تقریبا برابر با ایران است و سالانه 3 میلیارد لیتر بنزین مصرف می کند در حالی که این رقم در ایران به 30 میلیارد لیتر می رسد.

دری‌نجف‌آبادی آب و انرژی را سرمایه ملی دانست و گفت: در کنار بحران‌های آبی موجود در کشور و مصرف نامتعارف انرژی و سوخت، با ضایعات 35 درصدی مواد غذایی در کشور مواجه هستیم. از طرفی امروزه برای تولید نان هزینه‌های گزافی در حوزه آب، انرژی و نیروی انسانی صرف می‌شود اما ضایعات بسیار بالاست که دولت باید در این راستا نیز تدابیری بیندیشد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی از واگذاری‌های صنایع چیزی جز شر ندیده است و امروزه 5 صنعت بزرگ، ملی و منطقه‌ای استان مرکزی در مرز فروپاشی هستند. متاسفانه بحث واگذاری صنایع، واحدهای همچون پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه را نیز در معرض خطر و تهدید قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در ادامه بر لزوم توجه به بحث بهداشت و پیشگیری تاکید کرد و افزود: قطعا سرمایه‌گذاری در بحث بهداشت بهتر و پسندیده‌تر از هزینه در بخش درمان است.

وی از دکتر کلانتری خواست که در خصوص این 5 چالش یاد شده پیغام او را به دولت و دکتر روحانی برساند تا با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این راستا تدبیر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha