• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 97032913702
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون پژوهشی مرکزخبر داد:

تصویب نهایی 171 پروژه در مرکز تحقیقات آسیب‌های روانی اجتماعی علوم پزشکی ایلام

تصویب نهایی 171 پروژه در مرکز تحقیقات آسیب‌های روانی اجتماعی علوم پزشکی ایلام

ایسنا/ایلام معاون پژوهشی مرکز تحقیقات آسیب‌های روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از تصویب نهایی 171 پروژه و چاپ 300 مقاله بین‌المللی و ملی خبر داد.

دکتر «فتح‌الله محمدیان» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز تحقیقات آسیب‌های روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اولین و تخصصی‌ترین مرکز در سطح ملی در زمینه آسیب‌های روانی و اجتماعی است که آغاز  فعالیت آن به اواخر دهه 80 یعنی در سال 1389 برمی‌گردد و در سال 1393 با موافقت قطعی وزیر بهداشت کار خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مجدانه مسئولان دانشگاه ساختمانی متشکل از سه طبقه با فضای کافی و استاندارد برای این مرکز ساخته شد و هم‌اکنون در سطح استان در زمینه آسیب‌های روانی اجتماعی با اولویت خودکشی ، طلاق، خشونت، قتل، فضای مجازی و سایر موضوعات مرتبط مشغول فعالیت است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات آسیب‌های روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این مرکز با شورای پژوهشی علمی و مالی زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه مشغول انجام خدمت است، تصریح کرد: تاکنون 171 پروژه تحقیقاتی در این مرکز مورد تصویب نهایی قرار گرفته و بیش از 300 مقاله بین‌المللی و ملی را به چاپ رسانده است.

محمدیان از چاپ 2 عنوان کتاب با موضوعات "سیگار" و "پیشگیری از خودکشی" توسط اعضای هیئت علمی این مرکز خبر داد و تصریح کرد: مرکز تحقیقات آسیب‌های روانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با سایر سازمان‌ها وادارات در ارتباط است از جمله اینکه عضو اصلی ستاد کنترل و کاهش خودکشی در استانداری است و به عنوان رئیس کمیته پژوهش و مطالعه راهبردی این ستاد تعیین شده و فعالیت دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: این مرکز از پژوهشگران حوزه علوم رفتاری، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و سایر حوزه‌های مرتبط با آسیب‌های روانی اجتماعی دعوت به همکاری پژوهشی می‌کند.

محمدیان تصریح کرد: این عزیزان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونت تحقیقات و فناوری مراجعه و در بخش مراکز تحقیقاتی اطلاعات لازم و فرم‌های خام، دستوارالعمل و فلوچارت‌ مرکز تحقیقات آسیب‌های روانی اجتماعی را دریافت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد این مرکز با تلاش همه‌ی نخبگان بتواند به  کاهش مشکلات روانی اجتماعی استان کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha