• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 97033014784
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

ضرورت اطلاع‌رسانی درباره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری روستایی استان، گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند .

به گزارش ایسنا، «محمدرضا جعفر شاه‌بندری» امروز چهارشنبه در اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با اشاره به این‌که این صندوق از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: موضوع مربوط به صندوق و فراگیری بیمه، از سوی دولت پیگیری شده که فرصت مناسبی را برای افرادی که در استان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، فراهم کرده است.

وی افزود: لازم است اطلاع‌رسانی بیشتری در خصوص این صندوق انجام شود تا جامعه هدف این صندوق که مدنظر است افزایش یابد.

شاه‌بندری تصریح کرد: همه جامعه هدفی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند در صف انتظار نمی‌مانند بلکه در کوتاهترین زمان ممکن خدمات ارایه می‌شود.

وی گفت: بار اصلی بر روی دوش کارگزاران بیمه است در صورتی که کارگزار در دفتر منتظر افراد باشد برنامه تعیین شده دولت و صندوق محقق نخواهد شد بنابراین لازم است تلاش‌ها برای این امر بیش از پیش صورت گیرد.

شاه‌بندری با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری روستایی استان، تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۷ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای سیاست‌های دولت کمک به رفع محرومیت روستاییان، عشایر و کشاورزان، حمایت‌های بیمه‌ای و فراگیر شدن پوشش‌های بیمه‌ای است.

سید «حفیظ‌الله فاضلی» افزود: این صندوق جزو ۱۶ صندوق بیمه‌ای است که کمترین سهم را از بیمه شده تقبل می‌کند.

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین برنامه این وزارتخانه اعطای تسهیلات اشتغالزایی است، تصریح کرد: بهترین تسهیلات با اعطای کمترین سود بانکی، بهترین شرایط را برای اشتغال و حمایت از تولید در روستاها و مناطق عشایری فراهم می‌کند که با توجه به ظرفیت‌های موجود استانی، می‌توان از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کرد.

فاضلی با اشاره به منعقد شدن تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی استان در قالب طرح مشاغل خانگی، یادآور شد: این طرح علاوه بر آموزش و توانمند کردن افراد، زمینه بازاریابی و فروش محصولات را برای افراد فراهم می‌کند که از این طریق به بازارهای داخلی‌ ملی و جهانی متصل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha