• شنبه / ۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 97040200771
  • خبرنگار : 71548

جذابیت‌ها و سختی‌های کار رادیو از نگاه صدرالدین شجره + صوت

جذابیت‌ها و سختی‌های کار رادیو از نگاه صدرالدین شجره + صوت

صدرالدین شجره ـ از پیشکسوتان رادیو ـ که پنجشنبه (۳۰ خرداد ماه) برای همیشه با عالم صدا خداحافظی کرد و خاموش شد، مهمترین جذابیت رادیو را فرهنگ‌سازی می‌دانست. او بیان و صدای خوب را لازمه حضور در این عرصه می‌خواند.

به گزارش ایسنا، زنده‌یاد صدرالدین شجره در گفت‌وگویی دوستانه که پیشتر با رادیو داشت، درباره جذابیت‌های رادیو، گفته بود: حتی برنامه‌های تفریحی رادیو هم فرهنگ‌سازی می‌کنند. بچه‌های رادیو بیشتر به سمت فرهنگ گرایش دارند تا اینکه فقط برای سرگرمی برنامه‌ای بسازند. شاید برای همین است که بیشتر فعالیتم را در رادیو متمرکز کرده‌ام.

او همچنین درباره سختی‌های کار در رادیو معتقد بود که «در کار خود ما که نمایش است، به صورت حرفه‌ای و عمده‌تر تخیل و تصویرسازی سخت است؛ ولی برای برنامه‌های غیرنمایشی یک صدای خوب جذاب و یک بیان خوب؛ که البته الان اندکی به بیراهه رفته است و برخی فکر می‌کنند با شوخ بودن و بیهوده طراوت دادن به صدا و بیان می‌توانند مخاطب را جذب کنند. در صورتی که اینگونه نیست. من فکر می‌کنم که هر چقدر در گفتار و رفتار خودمان صادق‌تر و از ابزارهای صدا برخوردار باشیم، موثرتر هستیم.

در ادامه می‌توانید صوت این مصاحبه را گوش کنید:

به گزارش ایسنا، صدای ماندگار مرحوم صدر الدین شجره امروز از برنامه «ایرانشهر» رادیو ایران پخش می‌شود. ایرانشهر از شنبه تا پنجشنبه بعد از خبر ساعت ۱۹ از رادیو ایران پخش می‌شود. 

صدرالدین شجره به همراه داوود نماینده و فاطمه آل عباس داوری تست «یک ،دو صدا » را بر عهده داشتند. در حین برگزاری این مسابقه صبا دخت همتی گزارشگر رادیو ایران در گفتگو با صدرالدین شجره نظر وی را درباره رادیو جویا شد. این آیتم توسط سمانه حیدرزاده تهیه شده است.

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد صدرالدین شجره ـ تهیه‌کننده، کارگردان و گوینده باسابقه عرصه صدا ـ  صبح امروز شنبه (دوم تیر ماه) با حضور خانواده، جمعی از همکاران و مردم در ساختمان قدیمی رادیو واقع در میدان ارگ برگزار شد.  

او چند سالی بود که به بیماری نادری دچار شده بود و بر اثر همین بیماری چهارشنبه (۳۰ خرداد ماه) درگذشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha