• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97040603082
  • منبع : نمایندگی کرمان

سکونت 5500 تبعه افغانستانی در مهمانشهر رفسنجان

سکونت 5500 تبعه افغانستانی در مهمانشهر رفسنجان

ایسنا/کرمان مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 5500 نفر از اتباع افغانستانی ساکن مهمانشهر رفسنجان هستند که قریب به یک 1135 خانوار را شامل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، حمید شمس‌الدینی عصر امروز پنجم تیر ماه در حاشیه بازدید هیأت دیپلماتیک 23 نفره از کشورهای حامی پناهندگان و آژانس‌های سازمان ملل متحد در ایران از مهمانشهر رفسنجان اظهار کرد: این مهمانشهر سال 62 ایجاد شده و اولین گروهی که وارد مهمانشهر شدند سال 1362 بود، این مهمانشهر قدمتی 35 ساله دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به 5500  نفر از اتباع افغانستانی ساکن مهمانشهر رفسنجان هستند که قریب به 1135 خانوار را شامل می‌شوند.

شمس الدینی ادامه داد: 1370 واحد مسکونی در این مهمانشهر داریم که 80 درصد فاقد صلاحیت و امنیت سکونت و در معرض تخریب هستند که توجه به اینکه منطقه کرمان در معرض زلزله‌ است تهدید جدی برای مهاجران و پناهندگان به شمار می‌رود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: بالغ بر 1400 دانش‌آموز در مدارس مهمانشهر مشغول به تحصیل هستند و فقط امکانات مورد نیاز و ضرورت یک زندگی ابتدایی اعم از امکانات بهداشتی، مدرسه و امکانات کم ورزشی را در این محل داریم.

شمس‌الدینی عنوان کرد: مدیریت مهمانشهر تقریبا به عهده خود اتباع است که در قالب شورای خودگردان فعالیت‌هایشان را انجام می‌دهند و سرپرستی مهمانشهر از اداره اتباع جنبه نظارتی و هماهنگی را دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در مهمانشهر بودیم، افزود: از جمله 30 هکتار وسعت مهمانشهر حصارکشی شده که برای امنیت زندگی اتباع بسیار تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان اظهار کرد: بالغ بر 30 هزار متر آسفالت خیابان‌ها و معابر عمومی در این مهمانشهر انجام و تمام فضاهای عمومی گازکشی شده است و همچنین واحدهای اداری و خدماتی بازسازی و تعمیر شده است.

شمس الدینی عنوان کرد: جدول‌گذاری و رنگ‌آمیزی معابر هم انجام شده که با کمک بسیار کمی از سازمان‌های بین‌المللی بوده و بقیه کمک‌هایی بوده که جمهوری اسلامی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی و آسفالت مدارس و آسفالت توسط کمیساریای سازمان ملل و مرکز بهداشت با کمک‌های سازمان ملل انجام شده همچنین ساخت 50 واحد سرپناه توسط nrc را شروع کردیم که آماده تحویل دادن است، مغازه‌های این مهمانشهر جمع‌آوری و در یک مرکز خرید به عنوان بازارچه ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: این دومین مهمانشهر در استان کرمان است که دایر می باشد و اتباع در آن سکونت دارند و بر اساس تصمیمی که گرفته شده و برنامه ای که داریم تا دو سال آینده چیزی به عنوان آلونک در مهمانشهر رفسنجان نخواهیم داشت. ضمن اینکه با حمایت‌هایی که شده چیزی به نام مشکل سرپناه در مهمانشهر بردسیر نداریم و همه آلونک‌ها جمع شدند.

شمس الدینی ابراز امیدواری کرد در سفر بعدی این هیأت سرپناه‌ها در مهمانشهر رفسنجان ساخته شده و شهرک زیبا و قابل سکونت در مهمانشهر رفسنجان ایجاد شده باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: اداره کردن 60 هزار نفر تبعه خارجی در یک شهرستان که معادل 10 شهر تعریف شده را تشکیل می‌دهند، کار آسانی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha