• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97041105858
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس اتاق بازرگانی کرمان خطاب به رییس جمهور:

اعتماد آسیب‌دیده بخش خصوصی به دولت را ترمیم کنید

اعتماد آسیب‌دیده بخش خصوصی به دولت را ترمیم کنید

ایسنا/کرمان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خطاب به معاون رییس جمهور گفت: اگر نتوانید اعتماد را برگردانید، نمی‌توانید مشارکت مردم و بخش خصوصی را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، "سیدمهدی طبیب زاده" امروز ۱۱ تیرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور اظهار کرد: انتظار این بود در دولتی که آقای نهاوندیان در آن حضور دارد، بخش خصوصی بتواند جایگاه خود را پیدا کند؛ اکنون سوال این است چه نقش تعیین کننده‌ای به بخش خصوصی در این دولت داده شده و این بخش چه نقشی در تصمیم‌گیری‌های کلان داشته است؟ مثلا شورای عالی معادن در استان‌ها تشکیل شده و رییس اتاق بازرگانی عضو آن است اما حق رای ندارد.

طبیب‌زاده با اشاره به وضعیت نرخ ارز و بازار تصریح کرد: مواضع بخش خصوصی مواضعی است که دولت اکنون با تاخیر زیادی به آن رسیده و این اتفاقات می‌توانست نیفتد، دولت از بخش خصوصی که ذینفع است، مشورت نگرفت.

وی با اشاره به نیاز دولت به همکاری همه آحاد جامعه و فعالان بخش خصوصی بیان کرد: باید توجه کرد که در آغاز انقلاب و دفاع مقدس اعتماد و سرمایه اجتماعی بالایی وجود داشت اما متاسفانه اکنون دیوار بی‌اعتمادی ایجاد شده و بخش خصوصی در حال از دست دادن اعتماد خود است در حالی که سرمایه‌های اجتماعی باید بازیابی شوند.

وی با گلایه از بدعهدی دولت در عمل به وعده‌ها و مصوبات در حوزه فعالیت بخش خصوصی اظهار کرد: مشوق‌های صادراتی مصوب اما پرداخت نمی‌شود و پیمانکاران به دولت اعتماد کرده و کار کرده‌اند اما دولت طلب آنها را نمی‌دهد و از سوی دیگر بانک‌ها و بیمه‌ها طلب خود را از پیمانکار می‌خواهند.

طبیب‌زاده گفت: تقاضا دارم خُلف وعده را ممنوع اعلام کنید زیرا وقتی وعده‌ای داده می‌شود، باید به آن عمل شود، دولت باید بازآفرینی اعتماد را در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: اعتماد بخش خصوصی آسیب دیده اما در صورتی که بدانیم به آنچه بیان می‌شود، عمل می‌شود با تمام توان همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha