• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97041105961
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

استان کرمان رتبه اول اقتصاد مقاومتی کشور را کسب کرد

استان کرمان رتبه اول اقتصاد مقاومتی کشور را کسب کرد

ایسنا/کرمان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: براساس گزارش معاون رییس سازمان برنامه و بودجه در زمینه عملکرد استان‌ها در اقتصاد مقاومتی، استان کرمان با کسب ۹۹ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، "جعفر رودری" امروز ۱۱ تیرماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با حضور معاون اقتصادی رییس‌جمهور اظهار کرد: براساس گزارش معاون رییس سازمان برنامه و بودجه در زمینه عملکرد استان‌ها در اقتصاد مقاومتی، استان کرمان با کسب ۹۹ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در زمینه واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام، قانون رفع موانع تولید این اجازه را می‌دهد که مشارکت با بخش غیردولتی داشته باشیم و قانون تنطیم مقررات نیز این اجازه را داده و در استان کرمان و سایر استان‌ها بیشتر از این ظرفیت استفاده شده است.

رودری تصریح کرد: در قانون بودجه امسال دولت مکلف شده با رعایت قوانین و مقررات واگذاری طرح‌های منتخب نیمه تمام و دارای اولویت که می‌تواند در قالب مشارکتی با بخش غیردولتی اجرا و بهره‌برداری شود، واگذار گردد.

وی بیان کرد: سهمیه استان کرمان در برنامه ششم توسعه واگذاری ۵۴۳ پروژه نیمه‌تمام است که برای سال قبل ۱۰۹ مورد و امسال ۱۱۵ پروژه برنامه‌ریزی شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۲۴۹ پروژه با اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد تومان در استان در سال گذشته واگذار شد که سرمایه‌گذار پروژه فاضلاب شهر کرمان با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار ورود نکرد و در سال جاری پیگیری می‌شود.

وی افزود: در استان ۵۳۵ پروژه قابل واگذاری با ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان داریم که ۱۱۵ پروژه تکلیف شده برای امسال کاملا شناسایی و مشخص شده‌اند و کار دنبال می‌شود.

رودری در ادامه گفت: زیادی قوانین و مقررات مشکل‌ساز است و عدم هم راستایی با قوانین پایین دست با قوانین بالادست را داریم.

وی بیان کرد: مشوق‌ها ساز و کار شفاف و تبیین شده‌ای ندارند و پروژه‌ها خیلی مورد رغبت بخش غیردولتی نیستند و دولت باید تدبیری بیندیشد و پیشنهاد این است ردیف اعتباری ویژه با دستورالعمل‌های شفاف در این زمینه در قانون دیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha