• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97041106143
  • منبع : نمایندگی کرمان

مدیرعامل شرکت آبفار کرمان خبر داد:

آبرسانی به وسیله تانکر به 2000 روستای کرمان

 آبرسانی به وسیله تانکر به 2000 روستای کرمان

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت آبفار کرمان گفت: 2000 روستای استان کرمان در تابستان سال جاری با تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، "علی رشیدی" با اشاره به افت منابع آبی در تمام کشور گفت: آب یک صنعت حادثه‌پذیر و سرمایه‌بر است و دائم نیاز به پایش و نگهداری دارد.

وی افزود: ما در شرایط بحرانی و کم آبی شدید هستیم و اوضاع تامین و توزیع آب روز به روز خطرناک‌تر می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفار استان کرمان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با تشکیل کمیته‌های سازگاری با کم‌آبی تلاش دارد مردم را بیشتر نسبت به بحران موجود حساس کند، خاطرنشان کرد: معاونان و مدیران شرکت در 23 شهرستان حضور یافته و وجود بحران در آب روستایی را گوشزد کرده‌اند.

وی تاکیدکرد: در راستای برگزاری جلسات این کمیته خوشبختانه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با حساسیت موضوع آشنا شدند و امید داریم که در بحث مدیریت مصرف آب شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

رشیدی اظهار کرد: 849 روستا در تابستان 97 با کمبود شدید آب روبرو هستند، که پیش‌بینی ما این است که اکثر منابع آب‌های سطحی را در تابستان از دست می‌دهیم، تعداد زیادی چاه خشک شده و چاه‌هایی که ناشی از بارش‌ها هستند نیز نیاز به کف شکنی دارند که باید در بحث نگهداری چاه‌های آبی نیز فکری ویژه کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای عبور از بحران کم آبی،افزود: 350 تانکر ثابت باید در روستاها نصب ،20حلقه چاه جابجا و 20حلقه چاه نیز تعمیر و بازسازی شوند.

مدیرعامل شرکت آبفار استان از نیاز به 40 دستگاه تانکر اجاره‌ای برای آبرسانی سیار به روستاهای کم آب استان خبر داد و اظهار کرد: تمام تانکرهای آبرسانی شرکت که 29 تانکر است تعمیر شد و 40 دستگاه تانکر هم باید اجاره شود تا تعداد زیادی روستا که حدود 2000 عدد پیش‌بینی شده است را تامین آب کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان با بیان اینکه آبرسانی سیار به روستاهای فاقد آب و یا افت منابع آبی با 70 تانکر انجام می‌شود، اظهار کرد: باتوجه به کمبود آب کشاورزی در روستاها شاهد هجوم مردم به استفاده از آب شرب جهت آبیاری درختان و دیگر مصارف غیرشرب هستیم که نگران کننده است.

وی تصریح کرد: آب‌بها در روستا پایین‌ترین نرخ را دارد و مردم به‌دلیل نبود آب کشاورزی در برخی مناطق به  ناچار از آب شرب برای کشاورزی و سایر مصارف استفاده می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفار کرمان با بیان اینکه در تعداد زیادی روستا تامین آب با توزیع آن همخوانی ندارد، تصریح کرد: در واقع در تعداد زیادی از روستاها نیاز مصرفی روستا تامین می‌شود اما در نهایت در مصرف کمبود داریم که به‌دلیل همین مصارف غیرمجاز است.

رشیدی بیان کرد: از مردم روستاهای استان کرمان خواهش می‌کنم برای گذر از بحران کم آبی تابستان به شکل جدی صرفه‌جویی و مصارف خود را کنترل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ هایی نیز در استان در حال برخورد با انشعاب های غیرمجاز هستند، علی رغم برخورد با انشعابات غیرمجاز در چهار سال اخیر ما همچنان شاهد این پدیده نابهنجار در روستاها هستیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha