• شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97041608881
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی:

توسعه گردشگری، ارزان‌ترین و مستقل‌ترین راه برای اشتغال‌زایی است

توسعه گردشگری، ارزان‌ترین و مستقل‌ترین راه برای اشتغال‌زایی است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که ارزان‌ترین و مستقل‌ترین راه برای اشتغال‌آفرینی، توسعه‌ی گردشگری است، گفت: در این میان بوم‌گردی نیز نقش اساسی داشته و علاوه‌بر حفظ محیط‌زیست و صیانت از میراث فرهنگی، نشاط اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایسنا، «مجید خدابخش» در حاشیه افتتاحیه جشنواره غذاهای سنتی شهرستان هریس، در جمع خبرنگاران با تأکید بر نقش بسزای بوم‌گردی در گردشگری، اظهار کرد: مردم کشورهای خارجی‌ بیشتر مشتاق بوم‌گردی هستند، در این خصوص ابتدا به بنیاد مسکن ابلاغ کرده‌ایم که بهسازی(با رعایت ویژگی‌های سنتی و محلی) روستاهایی که ظرفیت بوم‌گردی دارند در اولویت باشد و سپس سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ورود کنند.

وی به جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان هریس اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌هایی که توانمندی‌های روستائیان را در حوزه‌ی صنایع‌دستی، تولیدات محلی و غذاهای محلی در معرض دید عموم قرار می‌دهد، بسیار مهم و باارزش هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این‌گونه جشنواره‌ها به نوعی نشاط و شادابی اجتماعی را در روستاها فراهم می‌کند، یادآور شد: سال گذشته قریب به 10 هزار نفر در جشنواره فطیر هریس گردهم آمدند که معتقدم بهترین نوع گذراندن اوقات فراغت بوده و اقدامی تربیتی و فرهنگی است.

خدابخش با بیان این‌که روستاها به‌عنوان «بنگاه‌های مولد» هستند، گفت: اینگونه نیست که روستاها صرفاً مکانی برای سکونت باشند، بلکه روستاییان تولیدکننده بوده و روستا محلی برای تولید است، در چنین جشنواره‌هایی صنایع‌دستی و توانمندی‌های روستاییان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه به اهمیت برپایی جشنواره‌ توانمندی‌های روستایی اشاره کرد و افزود: در اینگونه جشنواره‌ها استعدادهای جوانان و ظرفیت‌های روستاها شناسایی می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به دو روستای هریس که با تولید گاوصندوق و لباس اشتغال آفرینی کرده و حتی یک فرد بیکار هم ندارند، خاطرنشان کرد: دولت نیز از طریق تسهیلات ارزان قیمت(وام با کارمزد زیر شش درصد) از اشتغال روستایی در روستاها و شهرهایی که زیر 10 هزار نفر جمعیت دارند، حمایت می‌کند.

وی در این‌باره یادآور شد: از همه جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و افراد توانمند و کارآفرین، درخواست می‌شود که وارد میدان شده و از432 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمتی که دولت برای اشتغال روستایی(در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت) در اختیار استان گذاشته شده، استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha