• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97043116976
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس سمینار احیا بافت فرسوده در حوزه میراث فرهنگی:

مشکلات با تعویض مدیران برطرف نمی‌شود

مشکلات با تعویض مدیران برطرف نمی‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس سمینار احیا بافت فرسوده در حوزه میراث فرهنگی گفت: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تومدن ایران اسلامی ناخوش احوال است.

اردلان شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اصفهان در تاریخ، فرهنگ، تمدن، هنر، علم و صنعت قلب تپنده ایران بزرگ بوده و هست. اصفهان از پیشروترین و استوارترین حامیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دوران‌های دشوار انقلاب و دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: امروز اما خون شاهرگ اصفهان خشکیده و قلب ایران بیمار است. بیش از دو دهه است که دولت‌های مختلف می‌آیند و می‌روند و اصفهان هر روز کم رمق‌تر از روز قبل می‌شود. سال‌های است که مردمان نجیب این دیار با باور به شعارهای انتخاباتی این سو و آن سو و با امید به بر آمدن دست نجاتی از آستین دولتمردان و مدیران شهری در بزنگاه‌های انتخاباتی با تمام توان به عرصه آمده‌اند و آنچه تا کنون دیده‌اند جز ناخوشی حال شهرشان نبوده است.

رئیس سمینار احیا بافت فرسوده در حوزه میراث فرهنگی افزود: باید پذیرفت مشکلات اصفهان را با تعویض مدیران نمی‌توان برطرف کرد. اشکال در سطوحی عمیق‌تر از جمله سیستم‌ها، روش‌ها، ساختارها و نبود هماهنگی‌های میان سازمانی قرار دارد و درمان دردهای مزمن اصفهان شاید مستلزم ساختاری همچون کمیته ملی نجات اصفهان باشد.

شکاری گفت: این کمیته باید فراقوه‌ای و برخوردار از اختیارات ویژه باشد. سمینار ملی و تخصصی که در آبان ماه برگذار خواهد شد می‌کوشد محفلی برای تعامل میان بخش‌های دانشگاهی، دولتی، عمومی و مردم در راستای بسیج همگانی برای نجات شهر اصفهان باشد.

وی تاکید کرد: هدف احیا بافت کهن و تاریخی اصفهان در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری است که با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود. هدف اصلی این است که مشارکت چند جانبه‌ای میان نهادهایی ایجاد کنیم که نیاز به مشارکت بیشتری دارند تا بتوانند توسعه پایدار اصفهان را اولویت بخشیده و شکل بدهند.

رئیس سمینار احیا بافت فرسوده در حوزه میراث فرهنگی افزود: کارگروهی در این نشست تشکیل شد که از میان سازمان‌های مختلف ذی‌نفوذ تشکیل شده و بخش خصوصی را نیز در خود دیده است. در نشست بعدی، سعی می‌شود تفاهمنامه‌ای میان دانشگاهیان، بخش خصوصی و متولیان توسعه زیرساخت‌های گردشگری به امضا برسد. 

همچنین شیما صراف‌نیا- دبیر اجرایی سمینار احیا بافت فرسوده در حوزه میراث فرهنگی گفت: درک اختلاف و تفاوت میان بافت فرسوده و تاریخی از دغدغه‌های این سمینار است تا با این شیوه بتوانیم نگاه تهدیدی نسبت به بافت‌های تاریخی را به فرصت تبدیل کنیم و از تخریب آن‌ها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha