• شنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97050602915
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس اتاق کرمان:

کارآفرینی، یکی از ضروریات توسعه استان کرمان

کارآفرینی، یکی از ضروریات توسعه استان کرمان

ایسنا/کرمان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان به عنوان استانی کارآفرین در سطح کشور مطرح است، اظهار کرد: امروزه داشته های لازم برای توسعه با گذشته متفاوت شده و دیگر منابع زیرزمینی مطرح نبوده، بلکه به نیروی انسانی توجه می‌شود.

به گزارش ایسنا، "سید مهدی طبیب‌زاده" پیش از ظهر امروز ششم مردادماه در دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان‌برتر استان کرمان گفت: ما مفاهیمی همچون کارآفرینی، بهره‌وری و ... را به خوبی شروع می‌کنیم اما متاسفانه متفرق و بی برنامه این راه‌ها را ادامه می‌دهیم و نهایتا نتیجه مطلوب را کسب نمی‌کنیم.

وی به تعاریف کارآفرینی اشاره و عنوان کرد: کارآفرینی یکی از ضروریات توسعه استان کرمان است اما باید یک مفهوم کارآفرینی جامع و مطلوب و عملیاتی برای این موضوع تعریف کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بر لزوم نگاه علمی به اکوسیستم کارآفرینی تاکید و تصریح کرد: باید تفکر سیستمی به کارآفرینی داشته باشیم زیرا پراکندگی ما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند لذا متولیان امر و دانشگاهیان باید اکوسیستم کارآفرینی تعریف کنند.

وی به دیدگاه‌های متفاوت ارگان‌های مختلف به کارآفرینی اشاره کرد و افزود: سازمان‌های زیادی از جمله اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی، جهادکشاورزی، استانداری، سازمان صنعت و معدن و ... در استان کرمان از دیدگاه خود به کار آفرینی توجه کرده‌اند.

طبیب‌زاده ادامه داد: با دانشگاه تهران مذاکراتی در خصوص کارآفرینی داشته‌ایم تا آموزش‌های لازم را فراگیریم و نگاه سیستمی به کارآفرینی داشته باشیم که بتوانیم استعدادها را کشف و آموزش‌های لازم را در این راستا داده ضمن آنکه از سوی دیگر نیز بتوانیم رفع موانع و تسهیل در سرمایه‌گذاری صورت دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال تنظیم اکوسیستم کارآفرینی در استان کرمان هستیم تا بتوانیم به صورت علمی این اکوسیستم را طراحی و نقش هر بخش را تعیین کنیم تا به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه استان به کار گرفته شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان به عنوان استانی کارآفرین در سطح کشور مطرح است، اظهار کرد: امروزه داشته‌های لازم برای توسعه با گذشته متفاوت شده و دیگر منابع زیرزمینی مطرح نبوده، بلکه به نیروی انسانی توجه می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha