• دوشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 97050804015
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان:

انباشت اطلاعات و دانش دردی از مشکلات کشور را درمان نکرده است

ایسنا/اردبیل ‌رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: ما در کشور با انباشت اطلاعات، دانش و همچنین تحقیقات گسترده روبرو هستیم اما به دلیل اجرایی نشدن آنها با مشکلات و معضلات جدی در بخش‌های مختلف روبرو هستیم.

‌به گزارش ایسنا، ‌محمدرضا فضلی در نشست هم‌اندیشی دبیران شورای پژوهش‌ استان‌های منطقه دو کشور در سرعین اظهار کرد: ما در مرکز مطالعات راهبردی تلاش می‌کنیم تا در مسایل و موضوعاتی که در حوزه جوانان و ورزش با چالش مواجه است، طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی خود را مبنای رفع این چالش‌ها قرار دهیم، ولی اینکه چقدر این مطالعات کاربردی و عملیاتی می‌شود، خود جای سوال دارد.


وی خاطرنشان کرد: ما با حساسیت ویژه و اولویت‌های تعریف شده طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با شکل بومی و منطقه‌ای و با در نظر گرفتن مشکلاتی که در بخش جوانان و ورزش در استان‌ها وجود دارد، بتوانیم طرح‌های پژوهشی و یافته‌های علمی را مورد حمایت و توجه قرار دهیم.


رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان به برگزاری کنگره مدیریت ورزش در ماه‌های آینده اشاره کرد و افزود: قرار است این کنگره به میزبانی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برگزار شود.


فضلی گفت: در کنار این کنگره دومین همایش یافته‌های پژوهشی و طرح‌های مطالعاتی در حوزه جوانان نیز به صورت ملی برگزار خواهد شد که امیدواریم خروجی آنها به نفع توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌ها در این بخش و رفع مشکلات موجود منتهی شود.


وی به برگزاری همایش یافته‌های پژوهشی در حوزه ورزش و جوانان با حضور دبیران شوراهای پژوهشی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های منطقه دو کشور به میزبانی اردبیل اشاره و تصریح کرد: ما همه ساله این نشست‌ها را در 6 استان به صورت منطقه‌ای برگزار می‌کنیم و امسال میزبان دبیران شوراهای پژوهشی منطقه دو کشور در اردبیل هستیم.


رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ضرورت کاربست این پژوهش‌ها و امر مطالعاتی را یادآور شد و بیان کرد: در سال 97 با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان درگیر سه رویداد مهم شامل جام جهانی، بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک نوجوانان آرژانتین است با صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش منابع مالی در سایر بخش‌ها روبرو هستیم که تصمیم گرفتیم در حوزه پژوهش کارها را با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی به سمت اقدامات مشترک و گروهی سوق دهیم تا کاهش هزینه‌ها و خروجی مناسب از این پژوهش‌ها را شاهد باشیم.

 
فضلی با اشاره به نوآوری‌های و خلاقیت‌ها در عرصه طرح‌های پژوهشی و توجه به ارتقای رتبه دانشگاه‌ها در این حوزه اظهار کرد: ما باید در کنار کیفی‌سازی موضوعات پژوهشی به افزایش تعداد پژوهشگران علاقمند و فعال نیز دقت کنیم تا دغدغه‌ای در زمینه اجرایی شدن این طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی وجود نداشته باشد.


در این جلسه معاونین حوزه ورزش و جوانان مرکز مطالعات نیز به رفع آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و تزلزل نظام خانواده با تکیه بر طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی و توسعه ورزش قهرمانی و همگانی با کاربست این طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تاکید کرده و ضرورت بها دادن به برنامه‌های آموزشی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارتقای آشنایی خانواده‌ها با فضای مجازی و مبانی تحکیم نظام خانواده یادآور شدند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha