• شنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 97052010239
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آزادی ۴۵ زندانی جرائم غیرعمد زندانهای کهگیلویه و بویراحمد

آزادی ۴۵ زندانی جرائم غیرعمد زندانهای کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۴۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اسماعیل جمیاری که به همراه حسن رحیمی رئیس زندان و کریمی مسئول اداره قضایی و اجرای احکام اداره کل از اماکن مختلف زندان مرکزی یاسوج بازدید کرد، با حضور در بین محکومین مالی از آنان خواست تا در اخذ مهلت از شکات و تلاش در جهت تامین بدهی در آزادی خود از زندان تلاش کنند.

وی افزود: وجود حجمی عظیمی از زندانیان بدهکار از عوامل تراکم جمعیت کیفری در زندانهای استان می باشد که ۶۰۰ نفر از این تعداد، محکوم جرائم غیرعمد هستند و این وضعیت نگران کننده است .

نائب رئیس ستاد دیه زندانهای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آزادی تعداد ۲۰۱ زندانی بدهکار استان در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: با جلب مشارکت خیرین و استفاده از منابع استانی و کشوری ستاد دیه در سالجاری تاکنون تعداد ۴۵ نفر زندانی از زندان آزاد  اما متاسفانه هر روز میزان ورودی این دسته زندانیان افزایش می‌یابد که ادامه این روند نگران کننده است.

جمیاری افزایش جمعیت کیفری، صرف هزینه های زیاد جهت نگهداری، مختل شدن طبقه بندی را از جمله پیامدهای منفی وجود زندانیان بدهکار در زندان برشمرد و تصریح کرد: نبود سرپرست و نان آور در خانه و خانواده، افزایش طلاق؛ روی آوردن فرزندان و دیگر اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی گری، عدم تربیت صحیح فرزندان در غیاب پدر و ترک تحصیل دانش آموزان و بلاتکلیفی شکات و طلبکاران را از جمله آسیبهای ناشی از زندانی شدن محکومین مالی دانست.

وی ادامه داد: زندان و زندانی کردن بدهکاران راهکار مناسبی نبوده و همگی باید مشارکت کنند تا با آزادی این افراد و یا با دادن مرخصی‌های بلند مدت و مهلت کافی در رفع مشکلات موجود به اقتصاد خانواده و جامعه و پیشگیری و کاهش آسیبهای احتمالی کمک کرد .

مدیرکل زندانهای استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: چنانچه شکات بخشی از طلب خود را ببخشند، ستاد دیه نیز با کمک محکومین در تامین بخشی دیگر مشارکت خواهد نکرد امیدواریم که در عید سعید قربان و غدیر شاهد آزادی تعدادی از این زندانیان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha