حسین چراغی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل دریایی و فعالیتهای بندری در استان گیلان پیشینه تاریخی دارد گفت: بندرانزلی یکی از بنادر تاریخی و با سابقه در کشور است و به دلیل وجود مزایای فراوان از جمله برخورداری از مزیت مناطق آزاد تجاری - صنعتی، قرار گیری در مسیر کریدورهای بین المللی، دسترسی مناسب به شبکه حمل و نقلی سرزمینی، همجواری با استانهای صنعتی و همچنین نزدیکی به پایتخت،جایگاه ویژهای در میان بنادرشمال کشور داشته و میتواند فرصت بینظیری جهت جذب جریانهای سرمایه، کسب و کار و تجارت منطقهای و بین المللی فراهم کند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای بسیار خوب منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا نیز گفت: بندر آستارا نیز از سرمایههای استان گیلان به شمار میآید که خوشبختانه با تلاشهای بخش خصوصی توانسته در راستای تولید ثروت و اشتغال برای منطقه و کشور نقش آفرینی کند.
چراغی با اشاره به برنامهها و سرمایهگذاریهای صورت گرفته در حوزه بندری و دریایی گفت: در راستای توسعه صنعت بندری و دریایی و همچنین ایجاد اشتغال،دو پست اسکله تفریحی با استانداردهای بین المللی در تالاب بندرانزلی ایجاد میشود که هماکنون در حال احداث آن هستیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته سه پست اسکله هر کدام به طول ۱۸۰ متر در بندرانزلی احداث شد، گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث سیلوی غلات و افزایش ۴۵۲درصدی ظرفیت سیلوی نگهداری غلات در بندر، سرمایه گذاری بخش خصوصی (با مشارکت سرمایه گذار خارجی) در احداث مخازن روغن خام و افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت مخازن نگهداری روغن در بندر، سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث انبارهای عمومی و افزایش ۷۵ درصدی ظرفیت انبارهای سرپوشیده در بندر، سرمایه گذاری بخش خصوصی (با مشارکت سرمایه گذار خارجی) در احداث اولین پایانه صادراتی بنادر شمال کشور، پروژه ایجاد اولین مجتمع گردشگری دریایی ( مارینا ) در بنادر شمال کشور در راستای توسعه زیرساختهای بندری صورت گرفت.
انتهای پیام
نظرات