• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97052714266
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله اعرافی:حوزه انقلابی، تمدن ساز و مطالبه گر است

آیت‌الله اعرافی:حوزه انقلابی، تمدن ساز و مطالبه گر است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه انقلابی اثرگذار، تمدن ساز ،شجاع و مطالبه‌گر است.

به گزارش ایسنا،آیت‌الله علیرضا اعرافی در همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد عنوان کرد: حوزه انقلابی در تمام لایه های تمدنی نقش آفرین و اثرگذار است.در واقع حوزه انقلابی، اثرگذار، تمدن ساز ،شجاع و مطالبه گر است، همچنین مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه دفاع از زیرساخت‌های فکری و عقیدتی اسلام ناب است. حوزه پاسخگوی نیازها بوده و در تدوین تمدن اسلامی نقشی مهم دارد، حوزه به شرط اینکه سبک و سیاق عالمانه، حکیمانه، زاهدانه و شجاعانه داشته باشد،می‌تواند چنین نقشی را ایفا کند.حوزه انقلابی دارای معیارها و شاخص‌هایی است و دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی از جمله این شاخص‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه باید بتواند نقش انقلابی خود را به خوبی ایفاء نماید و از بنیان‌های علمی، معرفتی و گفتمانی انقلاب اسلامی در مقام دفاع برآید. ما به دنبال حرکت به سمت تمدن اسلامی هستیم و در این مسیر دشواری‌های زیادی وجود دارد؛ در این مسیر اقداماتی صورت گرفته است اما هنوز فاصله زیادی تا قله رفیع تمدن سازی داریم و باید با رویکردی همه جانبه در این مسیر قدم بگذاریم. گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های فکری مورد هجوم تفکرات دیگر است و باید با تفکر انقلابی در مواجهه با این هجمه‌ها برآئیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی حتی می‌تواند در سطح بین‌الملل نیز اثرگذار باشد و دامنه گسترده و فراگیری در سطح جهان داشته باشد، در این ارتباط حضور 50 هزار طلبه از 130 کشور جهان در حوزه علمیه، یک ظرفیت بالنده است.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: امروز شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های عظیم فکری برای لطمه زدن به گفتمان انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده‌اند؛ جبهه دشمن با احیای اندیشه‌های مادی گرایانه قصد دارد گفتمان انقلاب را مورد هدف قرار دهد و حوزه در این میان رسالت مهمی را عهده دار است. حوزه باید در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی در برابر عرفان‌های کاذب و اندیشه‌های سکولاریسم قد علم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha