• شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 97060300957
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/آخرین اخبار از وضعیت مصدومان و امدادرسانی در حادثه مشهد/

نشت گاز علت انفجار در پورسینای مشهد/عرض کم معابر مانعی برای امدادرسانی

نشت گاز علت انفجار در پورسینای مشهد/عرض کم معابر مانعی برای امدادرسانی

ایسنا/خراسان رضوی صبح امروز براثر تخریب 3 باب منزل مسکونی در مشهد حدود 10 نفر کشته و 5 نفر مصدوم شدند در پی آن خبرنگاران ایسنا برای تهیه گزارش به محل حادثه اعزام شدند تا علت را از نزدیک جویا شوند.

به گزارش ایسنا، «حسن جعفری»، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: علت انفجار خیابان پورسینا نشت گاز بود.

وی، با اشاره به حادثه انفجار صبح امروز سه منزل مسکونی در خیابان پورسینای شهرک شهید رجایی مشهد که 10 کشته و 5 مصدوم بر جا گذاشت، در ادامه اظهار کرد: علت این حادثه قطع به یقین نشت گاز بوده است، اما این‌که این نشتی از کدام شعله بوده و یا این‌که نشت گاز از آبگرمکن منزل بوده یا خیر هنوز کاملاً مشخص نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تأکید بر عمدی‌ نبودن این حادثه، ادامه داد: این انفجار حادثه‌ای بود که به‌علت بی‌احتیاطی ساکنان رخ داده و هیچ‌گونه عمدی در کار نبوده است. 

جعفری خاطرنشان کرد: با اعلام گسترده بودن حادثه در وهله اول 10 اکیپ از 10 ایستگاه آتش‌نشانی شامل 50 نیروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند و توانستند تا حدود ساعت 9:30 دقیقه عملیات امداد و نجات را به پایان برسانند.

وی تصریح کرد: یکی از ایرادات محل حادثه که امدادرسانی را با مشکل مواجه کرد عرض 1 متری کوچه بود که به این دلیل نیروهای امدادی نتوانستند وسایل موتوری و تجهیزات سنگین امدادی را به محل حادثه برسانند و امدادرسانی و آواربرداری تنها از طریق تجهیزات سبک و از طریق دست انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان این‌که «هم‌اکنون ایمن‌سازی محل حادثه انجام شده است»، خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی با رفع خطرات جانبی، محل حادثه را تحویل نیروهای انتظامی و اجرائیات نطقه شهرداری و ساکنان و مالکان دادند تا بقیه کار آواربرداری و پاک‌سازی محل انجام دهند.

جعفری توصیه کرد که از شهروندان عزیز خواهش می‌کنم در استفاده از وسایل گازی ایمنی را رعایت کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث دردآور و از دست‌دادن جمعی از هموطنان خود به دلیل بی‌احتیاطی یک شهروند نباشیم.

اختلالی در خطوط آب و برق منطقه پورسینا وجود ندارد

به گفته مسئولان اداره‌های آب و برق مشهد حادثه انفجار 3 منزل مسکونی در خیابان پورسینا مشهد هیچ‌ اختلالی در تأمین آب‌وبرق این مناطق به وجود نیامده است.

«علیرضا کاشی»، مدیر روابط عمومی توزیع برق مشهد، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب که اختلالی در شبکه برق‌رسانی منطقه وجود ندارد، در ادامه اظهار کرد: در این منطقه مشکل اختلال برق به واسطه بروز حادثه وجود ندارد فقط به جهت حفظ ایمنی برق خانه‌های تخریب شده مجاور قطع شد که پس از ایمن‌سازی محیط، برق این خانه‌ها وصل خواهد شد.

هم‌چنین «محمد محمدزاده» مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مشهد در این‌باره به ایسنا، گفت: قطعی آب در این منطقه وجود ندارد و در شبکه‌های آبرسانی این منطقه اختلالی به وجود نیامده است.

افزایش تلفات در حادثه خیابان پورسینا نداشتیم

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تلفات حادثه خیابان پورسینا را تأیید نمی‌کنم و بر اساس آخرین آمار تعداد 10 نفر در این حادثه کشته شده‌اند.

«شهرام طاهرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در واکنش به گزارش‌هایی در خصوص افزایش شمار کشته‌شدگان حادثه انفجار سه باب منزل مسکونی در خیابان پورسینا مشهد، اظهار کرد: افزایش تلفات حادثه خیابان پورسینا را تأیید نمی‌کنم و بر اساس آخرین آمار تعداد  10 نفر کشته را تأیید می‌کنم، اما تعداد 11 نفر را تأیید نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال افزایش تعداد مصدومان وجود دارد، گفت: عملیات امداد و نجات در محل خاتمه پیدا کرده است و مصدوم دیگری در این حادثه نخواهیم داشت.

طاهرزاده در خصوص احتمال افزایش تعداد کشته‌شدگان این حادثه، افزود: افزایش تعداد کشته‌شدگان بستگی به تروما و سطح مصدومیت مصدومان دارد. 

قطع گاز محل تخریب 3 باب منزل مسکونی در مشهد

سید «احمد علوی»، سخنگوی شرگت گاز خراسان رضوی به ایسنا گفت: در پی‌حادثه انفجار در خیابان پورسینا، گازخانه‌های اطراف محل حادثه تا ایمن‌سازی کامل خانه‌ها قطع خواهد بود. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت خطوط گاز محل حادثه خیابان پورسینا، اظهار کرد: گاز محل حادثه فعلاً قطع است، هم‌چنین تا ایمن‌سازی کامل منازل اطراف، گاز منازل اطراف محل حادثه قطع خواهد بود. 

رئیس روابط عمومی شرکت گاز خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: گاز این منطقه در صورت ایمن‌سازی کامل محل از سوی کارشناسان آتش‌نشانی و اعلام به شرکت گاز وصل خواهد شد.

علوی یادآور شد: استفاده ایمن و مطمئن از گاز طبیعی ضامن سلامت شهروندان است. 

انفجار خیابان پورسینا عمدی نبوده است

معاون دادستان مشهد با اشاره به انفجار صبح امروز در خیابان پورسینا که منجر به کشته شدن شماری از هموطنانمان شد، گفت: هیچ عمدی در این انفجار دخیل نبوده است.

«حسن حیدری» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، ادامه داد: علت کشته شدن این تعداد از هموطنان نزدیک به هم بودن منازل مسکونی و تعداد زیادی جمعیت آن بوده است.

وی افزود: این که در یک خانه 40 متری 25 نفر در کنار یکدیگر استراحت می‌کنند، قابل فهم و هضم نیست و همین مسأله موجب شد این اتفاقات رخ دهد.

10 کشته و 5 مصدوم آخرین گزارش از وضعیت حادثه مشهد

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد آخرین وضعیت مصددومان حادثه ریزش سه ساختمان در مشهد را اعلام کرد.

«شهرام طاهرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه ریزش و تخریب سه ساختمان در شهرک شهید رجایی مشهد، اظهار کرد: در اثر این حادثه در مجموع ۱۵ نفر کشته و مصدوم شدند که از این تعداد ۸ نفر زن و ۷ نفر مرد بودند.

وی با اشاره به کشته شدن ۱۰ تن در این حادثه تاکنون، ادامه داد: از این تعداد ۶ نفر فوتی در صحنه حادثه بوده و ۴ نفر از مصدومان نیز در هنگام انتقال به مراکز درمانی فوت کردند؛ از این افراد ۶ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند.

رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بر این اساس هم‌اکنون ۵ نفر از مصدومان این حادثه در  بیمارستان تحت درمان هستند.

وی در خصوص شدت جراحت‌های مصدومان این حادثه و احتمال افزایش تلفات، گفت: شدت حادثه و ترومای مصدومان بالا بوده و بستگی به انجام روند درمان دارد.

10 کشته بر اثر تخریب 3 باب منزل مسکونی در مشهد

 معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از تخریب سه ساختمان در شهرک شهید رجایی مشهد خبر داد و گفت: تاکنون 10 نفر در این حادثه کشته شدند.

«مهدی رضایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: ساعت 5:45 دقیقه صبح امروز حادثه آوار چند ساختمان در شهرک شهید رجایی مشهد اعلام می‌شود که بر این اساس نیروهای آتش‌نشانی شامل 50 نجات‌گر از ایستگاه‌های مجاور به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه 3 ساختمان دچار تخریب و آوار شدند هم‌چنین 15 ساختمان مجاور آن  تا 70 درصد خسارت دیده‌اند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به شمار کشته ومجروحین این حادثه، تصریح کرد: در مرحله اول 6 کشته و 8 مصدوم این حادثه تحویل نیروهای اورژانس شدند که در حال حاضر بر اساس آخرین آماراز این تعداد اورژانس 10 نفر کشته شده و 5 نفر در بیمارستان بستری هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون عملیات نجات به پایان رسیده است و نیروهای امدادی در حال انجام عملیات مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی محل هستند.

وی یادآور شد: علت بروز این حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha