• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97060804026
  • منبع : نمایندگی زنجان

زنجان، میزبان کنفرانس بین‌المللی «حکومت ایلخانان و تأثیر آن بر راه ابریشم»

ایسنا/زنجان معاون پژوهشی دانشکده انسانی دانشگاه زنجان اظهار کرد: نخستین کنفرانس بین‌المللی «حکومت ایلخانان و تأثیر آن بر راه ابریشم» در 30 آبان‌ ماه امسال برگزار می‌شود.

مسعود بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کشورهای آسیای میانه در زمان ایلخانیان، تاریخ مکتوب ندارد، گفت: مردم این دوره از تاریخ افراد بدوی بودند، از همین رو نوشتن و مکتوب کردن تاریخ در میان آن‌ها رواج نداشته است.

 ویادامه داد: با توجه به اینکه تاریخ هویت هر کشوری را می‌سازد، از همین رو این دوره نیازمند بررسی تاریخی است و منابع تاریخ‌نگاری ایران می‌تواند در این زمینه مفید واقع شود؛ چرا که از تاریخ ورود اسلام به این طرف منابعی به زبان فارسی و عربی وجود دارد.

  معاونپژوهشی دانشکده انسانی دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر با سفر رئیس‌جمهور به مغولستان، ذیل گفت‌وگوهایی که پیرامون مسئله ارتباط فرهنگی بین طرفین صورت گرفت، معاونت پژوهشی وزارت خارجه کشور به دنبال برگزاری روابط فرهنگی با مغولستان برآمد و بنا شد تا یک تعداد موضوعات پژوهشی مشترکا بین وزارت خارجه ایران و مغولستان صورت گیرد که در این زمینه 5 پروژه در نظر گرفته شد.

 عضوهیئت علمی دانشگاه زنجان افزود: تاسیس گروه ایلخانی دانشگاه زنجان از همین نقطه شروع و این مرکز در این زمان متولد شد و از طریق وزارت خارجه با مغولستان ارتباط یافتیم و قراردادهای علمی و پژوهشی در این زمینه بسته شد.

بیات افزود: همچنین از طریق وزارت خارجه توانستیم با ایکاس که 15 کشور در قالب موسسه مطالعات آسیای مرکزی با هم ارتباط دارند، ارتباط برقرار کنیم که این موسسه‌، موسسه‌ای است که ذیل نظر یونسکو فعالیت دارد.

این استاد دانشگاه افزود: دانشگاه زنجان بر این اساس توانست با ایکاس وارد ارتباط شود و ایکاس دو پروژه را به دانشگاه زنجان محول کرد که یکی از این پروژه‌ها بررسی تاثیر حکومت ایلخانی در جاده ابریشم بود که در قالب همایش بین‌المللی در 30 آبان‌ماه با محوریت‌های مختلفی برگزار خواهد شد و دیگری پروژه بررسی ظهور اسلام در راه ابریشم بود که این پروژه به عهده بنده گذاشته شده است تا در این زمینه بررسی‌هایی صورت گیرد.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha