• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 97061306747
  • منبع : نمایندگی فارس

هشدار عضو هیئت رئیسه‌ اتاق شیراز:

چاره‌اندیشی برای مقابله با تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری

چاره‌اندیشی برای مقابله با تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری

ایسنا/فارس عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز گفت: با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی حاکم در کشور و وجود مشکلات برای واحدهای تولیدی، به زودی شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، خسرو فروغان سه‌شنبه ۱۳ شهریور در جلسه کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و کمرگ گفت: بسیاری از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی در استان فارس نیمه فعال کار را ادامه می‌دهند و این روش در صورت بی‌توجهی منجر به افزایش بیکاری و موج تعطیلی کارخانه‌ها خواهد شد.

وی افزود: وضعیت امروز ارز در کشور شرایط نامناسبی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده که دولت برای نجات اقتصاد کشور از وضعیت کنونی باید راهکارهای موثری را مد نظر قرار دهد .

فروغان با یادآوری اینکه عمده صادرات استان فارس به بخش کشاورزی فارس اختصاص داشت که در این بخش با مشکلات متعددی مواجه هستیم؛ گفت: بخشنامه‌های مختلف از سوی دستگاه‌های دولتی که عمده آنها یک مسیر واحد را طی نمی‌کند به پیکره‌ اقتصاد ضربه زده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز ادامه داد: در حال حاضر نگاه روشنی به آینده اقتصادی کشور و استان فارس وجود ندارد که به طور حتم ادامه این روند باعث بروز مشکلات فراوانی خواهد شد .

فروغان اضافه کرد: این درحالی است که از زمان تحول و بروز مشکلات ارزی در کشور، ما در اتاق شیراز راهکارهای مختلفی را مدیران استان فارس و اتاق ایران ارائه کردیم که بسیاری از آن مبنی تصمیم گیری و رفع مشکلات ارزی در کشور شد .

وی افزود: مشکل بزرگ اقتصاد ما نوع نگاه‌های غیر علمی و تجربی است که امیدواریم دولت با استفاده از نگاه جامع برنامه ریزی اقتصادی را پیش ببرد .

مشاور استاندار فارس در بخش کشاورزی نیز گفت: مشکل امروز استان فارس در بخش های اقتصادی نبود نقشه راه علمی و اساسی است که باعث جزیره ای عمل کردن دستگاه ها شده است .

امیررضا توکلی اعتقاد دارد که عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های دولتی در مواجهه با صادرکننده و تولید کنندگان، به این بخش‌ها آسیب‌های فراوانی وارد کرده است.

توکلی در خصوص ضعف در برندسازی نیز گفت: در استان برند ملی نداریم و حتی تولیداتی مانند زعفران فارس حتی در داخل کشور نیز شناخته شده نیست .

وی ادامه داد: در مباحث مربوط به صادرات و واردات با توجه به چالش‌های پیش رو برنامه‌ها باید به طور دقیق رصد شود و صادرکنندگان هم در تصمیم گیری‌ها مداخله داشته باشند.

مشاور استاندار فارس در امور کشاورزی خاطرنشان کرد: اگر صنعت و کشاورزی در فارس هماهنگ باشد رونق اقتصادی و اشتغال را شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha