• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97070301949
  • خبرنگار : 71588

فرانسه خواستار تحریم شبه‌نظامیان در طرابلس لیبی شد

فرانسه خواستار تحریم شبه‌نظامیان در طرابلس لیبی شد

فرانسه خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه شبه‌نظامیان شرکت کننده در درگیری‌های طرابلس، پایتخت لیبی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز، فرانسه از شورای امنیت خواست تا تحریم‌هایی را علیه نیروهای مسلحی که در درگیری‌های بی‌وقفه در طرابلس دست دارند، اعمال کند.

در همین راستا، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: به رغم وخامت اوضاع امنیتی در طرابلس مسؤولیت در برابر حمایت از لیبیایی‌ها وجود دارد و این بدان معنی است که برخورد با کسانی که می‌خواهند وضعیت فعلی اینگونه باقی بماند تا از منافعشان محافظت کنند، تشدید می‌یابد.

کمیته تحریم‌های مرتبط با لیبی وابسته به شورای امنیت در ماه جاری میلادی ابراهیم الجضران، یکی از رهبران نیروهای شبه نظامی را در لیست سیاه قرار داد که این به معنای بلوکه شدن حساب‌های بانکی او در هر مکانی از جهان است.

دیپلمات‌ها و تحلیلگران اعلام کردند که این تحریم‌های اعمال شده علیه اشخاص تاثیر کمی داشته زیرا که آن‌ها به ندرت لیبی را ترک می‌کنند.

از سوی دیگر، فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی از جامعه جهانی خواست تا به منظور یکپارچگی تلاش‌های بین‌المللی و داخلی به خاطر حل و فصل اوضاع امنیتی طرابلس وارد عمل شود که این اظهارات در مشارکت السراج با ویدئو کنفرانس در نشست وزرای خارجه در نیویورک مطرح شد.

وزارت خارجه دولت توافق ملی لیبی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، فائز السراج اشاره ضمنی‌ای به آنچه در طرابلس رخ می‌دهد، کرد که غیرنظامیان، دارایی‌هایشان و زیرساخت‌ها را تهدید می‌کند.

در این بیانیه همچنین اعلام کرد: محمد الطاهر سیاله، وزیر خارجه دولت توافق ملی بر همان جوانب و مسائلی تاکید کرد که  فائز السراج بر آن تاکید کرده است.

طبق بیانیه وزارت خارجه لیبی، ژان ایو لودریان و شرکت‌کنندگان در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل برضرورت توقف درگیری‌های دایر در طرابلس که به ضرر غیرنظامیان است و همچنین بر ضرورت دستیابی به راهکار سیاسی با مشارکت تمامی طرف‌ها و دور نگه داشتن طرابلس از درگیری‌ها تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که شرکت‌کنندگان همچنین بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تاکید کردند.

یک منبع در لیبی پیشتر اعلام کرده بود، درگیری‌های مسلحانه میان شبه ‌نظامیان و نیروهای ارتش ملی لیبی در طرابلس مجددا آغاز شده است.

از ۲۶ اوت گذشته طرابلس شاهد درگیری‌های مسلحانه است که در چهارم سپتامبر پس از میانجیگری سازمان ملل متوقف شده بود و مجددا طی روزهای گذشته این درگیری‌ها از سرگرفته شده است.

اداره امور زخمی‌شدگان وابسته به وزارت بهداشت دولت توافق ملی لیبی اعلام کرده که در درگیری مسلحانه در طرابلس از ۲۶ اوت تا ۲۲ سپتامبر سال جاری میلادی ۱۱۵ تن کشته، ۳۸۳ تن زخمی و ۱۷ تن مفقود شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha