• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97071206897
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون وزیر ارشاد با اشاره به حمله تروریستی در اهواز؛

رستاخیز عکس و عکاسی ٣١ شهریور ۹۷ در اهواز رقم خورد

رستاخیز عکس و عکاسی ٣١ شهریور ۹۷ در اهواز رقم خورد

ایسنا/خوزستان ‌با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین تجلیل از عکاسان حادثه تروریستی اهواز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

‌به گزارش ایسنان، در این مراسم گروهی از عکاسان و خبرنگاران که در حادثه حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز حضور داشتند و وقایع خونین این روز را ثبت و ضبط کردند به بیان خاطرات آن روز و مشکلات کاری خود پرداختند. 

در این نشست از عکاسان حادثه تروریستی ٣١ شهریور ۹۷ اهواز با اهدا لوح تقدیر و هدایای نقدی قدردانی شد. 

نام خوزستان با نام و فرهنگ شهادت عجین شده است 

معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از عکاسان حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: نام خوزستان تداعی کننده فرهنگ ایثار و شهادت است و نام خوزستان با نام و فرهنگ شهادت عجین شده است. 

محمد سلطانی‌فر گفت: مردم خوزستان با حضور خود از ٣١ شهریور ٥٩ تا ٣١ شهریور ٩٧ ثابت کردند که با موضوع شهادت بیگانه نیستند و نام خوزستان با فرهنگ ایثار و شهادت آمیخته شده است. 

وی با اشاره به حضور عظیم و پرشور مردم خوزستان در مراسم تشییع پیکر ‌ شهدای این حادثه تروریستی افزود: مردم خوزستان با حضور پرشور خود در مراسم تشییع این شهدا بار دیگر حماسه‌ای بزرگ را در تاریخ خوزستان رقم زدند. 

سلطانی‌فر اظهار کرد: خوزستان در این سال‌ها با ناملایمات زیادی دست به گریبان بوده است، واژه نستوه برازنده مردمی است که تمام این سال‌ها با مشکلاتی از جمله بی‌آبی، ریزگردها و گرمای شدید باز هم در صحنه ایستاده‌اند. 

وی ادامه داد: حضور شما عکاسان خبری در این واقعه ثابت کرد نه تنها عکاسی خبری از بین نرفته بلکه همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و می‌توان تا مدت‌ها روی آن مانور داد. 

معاون امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: عکس‌های شما ماهیت این حادثه را برای تمام مردم جهان مشخص کرد و مظلومیت شهدا را به تصویر کشید و این نشان دهنده این مطلب است که عکاسی خبری هنوز به قوت سابق پا بر جاست. 

وی خاطرنشان کرد: شما عکاسان خبری یک بار دیگر وحدت‌آفرین شدید و عکس‌های شما یک بار دیگر وحدت و همدلی مردم، نیروی نظامی کشور و دولت را به تصویر کشید و این مطلب را برای تمام دنیا ثابت کرد. 

رستاخیز عکس و عکاسی ٣١ شهریور ۹۷ در اهواز رقم خورد 

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین تجلیل از عکاسان حادثه تروریستی اهواز گفت: هر چیزی را رستاخیزی است و رستاخیز عکس و عکاسی در ٣١ شهریور ماه در اهواز توسط عکاسان خوزستانی رقم خورد. 

محمد جوروند اظهار کرد: هنر عکاسی از ٣١ شهریور ٩٧ وارد مقطع تاریخی جدیدی شد که عکاسان خوزستانی توانستند با ثبت عکس‌های این حادثه خونبار حقیقت‌های سترگی را به تصویر بکشند که نمی‌توان آن را انکار کرد. 

وی با قدردانی از حضور معاونت مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهواز بیان کرد: طی مذاکرات انجام شده توسط معاونت امور مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت با شهرداری تهران مقدر شد تصاویر حادثه تروریستی اهواز به مدت یک ماه به همراه اسامی عکاسان بر روی تمام بیلبوردهای تهران نصب شود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تقدیر از عکاسان این حادثه اظهار کرد: اجر عکاسانی که در این حادثه حضور داشتند از شهدای ٣١ شهریور ماه کمتر نیست زیرا شما با ثبت وقایع و حوادث این روز را به تصویر کشیده و به تمام دنیا نشان دادید.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha