• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 97071910962
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی:

۹۱ درصد اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی تخصیص یافته است

۹۱ درصد اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی تخصیص یافته است

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی هزار و 700 میلیارد تومان بوده است و تاکنون ۹۱ درصد آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا خباز در  آئین گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری در مصلی بجنورد، با بیان اینکه تسهیلات بانکی در سفر مقام معظم رهبری دو هزار و 300 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: هزار و 250 میلیارد تومان از این تسهیلات توسط بانک ها ابلاغ شده است.

وی افزود: از اعتبارات اعطا شده 135 پروژه و228 مصوبه ابلاغ شده و در فصل های کشاورزی، آموزشی، منابع آب، عملیات عمرانی،  پروژه های شهری و روستایی و حمل ونقل هزینه شده است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات هزار و 800 میلیارد تومان داده شده است و از آثار و برکات سفر مقام معظم رهبری 410 روستا در استان گاز رسانی شده اند.

خباز اظهار کرد: تمام اعتباراتی که مقام معظم رهبری به استان تخصیص دادند معادل است با شش سال بودجه ی عمرانی استان و تاکنون 91 در صد از اعتبارات به استان پرداخت شده است.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: در 14 سال پیش که استان تقسیم شد، اعتبارات واقعی را پیش بینی نکردند در مجموع چهار درصد از اعتبارات که حق واقعی استان بود پرداخت نشده است، طبق پیگیری هایی که داشتیم قرار شد تیم نظارتی از سازمان برنامه و بودجه بیایند و بررسی کنند، اگر ادعای ما درست بود ما به تفاوت هزینه های این چند سال را به استان برگردانند.

وی در پایان اظهار کرد: تمام روستاهای بالای 20 خانوار برق رسانی شده اند، همچنین طرح هادی که در استان به اتمام رسید به برکات همین سفر مقام معظم رهبری بوده است.

آموزه سبک زندگی مقام معظم رهبری به استان حیات و نشاط داد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان حضور رهبر معظم انقلاب در استان  مقوله سبک زندگی را مطرح کردند و این مسئله باعث ایجاد نشاط و حیات در بین مردم شد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: سفر ایشان به استان باران رحمت الهی بود که همچنان بارش آن ادامه دارد، در جریان این سفر 20 سال توسعه استان پیشرفت کرده است.

وی اظهار کرد: مردم استان در سفر مقام معظم رهبری، تحول و نورانیت  را در وجودشان احساس می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: سفر ایشان حتی در پرداخت خمس و زکات مردم نیز موثر بود و همچنین نگاه مردم به روحانیت بسیار متفاوت تر از گذشته است.

وی در خاتمه عنوان کرد: در زمان سفر ایشان تعداد طلبه های خراسان  شمالی 800 طلبه بود، اما بعد از این سفر تاکنون دوهزار و 500 طلبه در استان داریم این نشان از رویش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha