• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97072313089
  • خبرنگار : 71610

حمله صهیونیست‌ها به یک مدرسه فلسطینی با گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی

حمله صهیونیست‌ها به یک مدرسه فلسطینی با گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی

مقامات رژیم صهیونیستی به بهانه پرتاب سنگ به سمت سربازان اسرائیلی یک مدرسه فلسطینی در استان "نابلس" را بستند.

به گزارش ایسنا، سربازان رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در مدرسه "الساویه-اللبن" واقع در استان نابلس را بستند و با محاصره دانش‌آموزان در داخل آن به سمت‌ آن‌ها گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

این دانش‌آموزان به دلیل اعتراض به تصمیم حاکم نظامی اسرائیل در کرانه باختری مبنی بر بستن مدرسه الساویه-اللبن صبح امروز به همراه سامر عویس، رئیس شورای روستای "اللبن الشرقیه" و صبری صیدم، وزیر آموزش و پرورش فلسطین به این مدرسه آمده بودند.

دانش‌آموزان در حال اجرای مراسم صبح‌گاهی خود بودند که با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گازهای سمی و اشک‌آور از سوی سربازان رژیم صهیونیستی مواجه شدند که در نتیجه آن عویس و جعفر اشتیه، عکاس خبرگزاری فرانسه در اثر اثابت گلوله‌های پلاستیکی مجروح شدند و چند تن دیگر که اغلب از دانش‌آموزان بودند در اثر استنشاق گاز دچار خفگی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین پس از محاصره دانش‌آموزان ورودی‌های این مدرسه را بست و مانع از ملحق شدن والدین دانش‌اموزان به آنها شدند.

در همین راستا صبری صیدم گفت: مقابله با تصمیم بستن مدرسه ناشی از عزم و اراده است و بر تمایل ملت فلسطین به شکست طرح‌های رژیم اشغالگر، تجاوز آشکار، جنایت‌های مداوم آن و تجاوز به حق دانش‌آموزان برای آموزش آزاد و امن تاکید می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش فلسطین تصریح کرد: تجاوزهای مداوم رژیم اشغالگر علیه آموزش فلسطین نتیجه طبیعی سکوت بین المللی در مقابل جنایات رژیم اشغالگر، نژادپرستی و طرح‌های آن بوده که به دنبال نابودی کامل سیستم آموزشی فلسطین است.

وی در ادامه از تمامی سازمان‌ها و نهادهای حقوقی، انسانی، رسانه‌ای و مدافع حقوق بشر خواست که به طور جدی با اقدامات رژیم صهیونیستی مقابله کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha