• پنجشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97072614725
  • منبع : نمایندگی قم

عضو هیات علمی دانشگاه هنر:

هنر و رسانه شکوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی می‌کند

هنر و رسانه شکوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی می‌کند

یک نویسنده و مستندسازگفت: باید با ابزار هنر و رسانه شکوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا، حبیب احمدزاده ظهر امروز در هم اندیشی زیارت اربعین، روابط میان فرهنگی و همزیستی اجتماعی در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم اظهار کرد: شناخت تجارب و فرصت‌ها و تهدیدها سه عنصر مهم در مستند سازی و روایت حقایق است. بسیاری از همایش‌ها و کنفرانس ها چون نیاز مخاطب و نسل جوان را نمی شناسند با هزینه های زیادی بدون خروجی برگزار می شود و دستاوردی ندارد اما اگر کاری از دل برآید و در معنای واقعی با مخاطب ارتباط برقرار کند می تواند اثرگذار باشد.لذت سمعی و بصری و کاربرد مفاهیم دو مولفه مهمی است که می‌تواند هر اثر هنری و رسانه ای را دارای خروجی مناسب کند.اگر بسیاری از مفاهیم ارزشی در جامعه تبیین نشده و با انبوهی از هجمه‌ها و آسیب‌ها مواجهیم به واسطه آن است که نتوانسته‌ایم در عرصه هنر و رسانه اثری بر مخاطب خود داشته باشیم و دشمن جلوتر از ما با سرمایه گذاری به فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ غرب می‌پردازد.اصحاب هنر و رسانه نباید بی‌تفاوت از کنار ظرفیت نسل جوان و بسیاری از رویدادهای ارزشی و انقلابی و فرهنگی و اجتماعی عبور کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه هنر اظهار کرد:سالها پیش صدام جنگ علیه ایران را آغاز کرد تا میان شیعه و سنی و کرد عراق و ایران تفرقه ایجاد کند اما نتوانست و پس از سالها دیدیم ائتلاف و همبستگی ملت ایران و عراق بیشتر شد. ملت ایران در طول این سالها می‌دانست که با نیروهای بعث در عراق روبرو هستند و ملت مظلوم عراق نیز خود قربانی ستم و ظلم بعثی‌ها بودند.در سال 89 و سی‌امین سالگرد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با حضور تعدادی از هنرمندان کشورمان جمعی از کودکان ایرانی و عراقی را در مرز دو کشور گرد هم آوردیم و پیام صلح دو ملت را به گوش جهان رساندیم و امروزه راهپیمایی عظیم اربعین یک فرصت طلایی برای معرفی پیام صلح و دوستی و برادری به گوش جهانیان است.آثار هنری زیادی از اربعین حسینی و زیارت آن توسط مردم جهان ساخته شده است اما هنوز ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای زیادی در این رویداد مهم وجود دارد.معرفی اربعین زبان خاص خود را می‌خواهد تا در دلها اثر بگذارد. کار هنری و فرهنگی نیز سختی‌ها و دشواری‌های زیادی دارد و تا شجاعت پشت سر نهادن دشواری ها را نداشته باشیم اثری ماندگار خلق نمی‌شود.

احمدزاده اظهار کرد:دشمن امروز نیز برای وحدت ملت ایران و عراق برنامه دارد و در تلاش است با برخی حاشیه‌سازی‌ها این پیوند را از هم بگسلد اما هوشیاری هنرمندان و اصحاب رسانه و ملت ایران و عراق و تکیه بر نقاط مشترک می‌تواند تمامی این دسیسه‌ها و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم تا مردم به ویژه نسل جوان را جذب کنیم. باید با ابزار هنر و رسانه شکوه و عظمت اربعین را به جهان معرفی کنیم. 

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha