• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۷ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97072916388
  • خبرنگار : 71219

سیروس الوند در گفت‌وگو با ایسنا:

گرفتار سینمای مبتذل‌ هستیم تا کمدی!

گرفتار سینمای مبتذل‌ هستیم تا کمدی!

سیروس الوند معتقد است: سال آینده می‌تواند سال درام اجتماعی در سینمای ایران و پایانی بر کمدی مبتذل باشد.

 این فیلمساز که ساخت فیلم‌هایی همچون «یکبار برای همیشه»، «دست‌های آلوده» و «چهره» را در کارنامه خود دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت اکران فیلم‌های اجتماعی در میان انبوهی از فیلم‌های کمدی و این دیدگاه که گرایش به ساخت کمدی افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: ما در سینمای ایران گرفتار فیلم‌های کمدی نیستیم بلکه گرفتار سینمای مبتذل هستیم و گرنه کمدی های خیلی خوبی مثل «اجاره‌نشین‌ها»، «لیلی با من است»، «مارمولک» و «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» ذا قبلا هم داشته‌ایم که با استقبال خوبی روبرو شدند.

الوند افزود: اگر فیلم در این‌گونه سبک کمدی ساخته شود اشکالی ندارد، اما آنچه من امسال در بین فیلم‌ها می‌بینم، یکی از یکی مبتذل‌تر است.

کارگردان فیلم «مزاحم»،‌ «تله» و «زن دوم» ادامه داد: تنها راه نجات سینمای ما این است که درام اجتماعی، خود را به مردم نشان دهد در غیر این صورت سینما از زندگی مردم و جامعه روز به روز بیشتر فاصله می‌گیرد و سینما به افیونی تبدیل می‌شود که فقط مردم با تماشای آن بخندند.

وی که در تدارک ساخت یک فیلم اجتماعی است، گفت: یک فیلم خوب اجتماعی و خانوادگی می‌تواند همیشه و در هر شرایطی خود را نجات دهد و الان خوشحالم که دو فیلم «تنگه ابوقریب» و «مغزهای کوچک زنگ زده» خود را به خوبی نشان دادند و تماشاچی به تماشای آن‌ها رقابت دارد؛ همین خود یک روزنه امید است و تصور می‌کنم امسال آخرین سال کمدی مبتذل است و سال ۹۸، سال درام اجتماعی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۳۰ ۰۸:۱۲

بسه تورا خدا با اون درامهاتون همش فقر و بد بختی و اعتیاد دعوا زن و شوهر. همون کمدی مبتذل شرف داره به این فیلمهایی که نوید محمد زاده بازی میکنه.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۳۰ ۰۹:۲۸

بیشتر هم طنز دیالوگ داریم تا حرکت... سینمای کمدی باید توام با حرکات باشد نه اینکه فقط با حرف زدن سعی در خندیدن کند.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۳۰ ۰۹:۲۸

بیشتر هم طنز دیالوگ داریم تا حرکت... سینمای کمدی باید توام با حرکات باشد نه اینکه فقط با حرف زدن سعی در خندیدن کند.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۳۰ ۱۴:۴۱

کشتین ما رو با گفتن کمدی مبتذل بعد از اکران یه فیلم ورد زبون همه شده این کلمه، انگار خیلی از فیلم هایی که قبل از آن یا سال های قبل اکران شده اند مبتذل نبوده است الان هر سایتی میری دارن از کمدی مبتذل حرف میزنن فقط علتش رو نمیدونم چرا همه این بازه زمانی رو انتخاب کردن