• یکشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97080603120
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی بیش از 630 هزار تن است

خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی بیش از 630 هزار تن است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در سال 97 مازاد بر 630 هزار تن است.

به گزارش ایسنا، «اکبر فتحی» در جلسه اقتصاد مقاومتی افزود: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده با کارخانجات سازنده ادوات کشاورزی، زمینه لازم برای تبدیل دستگاه‌های عمیق کار موجود به دستگاه‌های کشت مستقیم از طریق تسهیلات بانکی فراهم شده است که کشاورزان استان می‌توانند از فرصت ایجاد شده جهت بهره‌مندی از مزایای مذکور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: نفوذ دانش و علوم نوین کشاورزی به واحدهای تولیدی بخش، راندمان و کیفیت تولید را افزایش می‌دهد و این مهم برعهده کارشناسان بخش کشاورزی می‌باشد که قسمت عمده آن بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

فتحی ادامه داد: بکارگیری دانش و علوم نوین کشاورزی در این بخش، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را در بر دارد.

وی  با اشاره به این‌که کشت پائیزه شروع شده و تاکنون 50 درصد عملیات کشت پائیزه انجام یافته است، گفت: امسال خوشبختانه دو ماه زودتر از سال پیش مطالبات کشاورزان گندمکار از طریق شرکت بازرگانی خدمات دولتی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به علت سردسیر بودن استان، عملیات تحویل گندم به سیلوها در سال‌های گذشته دیرتر انجام می شد، اما با تدابیر و پیگیری‌های مسئولان ذی‌ربط ، مطالبات کشاورزان در سالجاری به موقع پرداخت شد.

وی در خصوص طرح ایکاردا و مزیت آن گفت: با توجه به اجرا شدن این طرح در 8 شهرستان استان به‌عنوان پایلوت، دیگر نیازی نیست که 30 سال بر روی یافته های علمی مجدداً تحقیق انجام گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با تلاش همکاران، طرح ایکاردا در همه شهرستان‌ها و نیز پهنه‌های مروجین اجرا شود، ضمن این‌که با وجود خشکسالی، در اجرای این طرح شاهد افزایش 20 درصدی محصولات کشاورزی با اجرای این طرح باشیم.

وی یادآور شد: طرح ایکاردا در چهار استان کشور اجرا شده که در استان ما نیز در هشت شهرستان اجرایی شده است و استان آذربایجان‌شرقی به‌عنوان استان معین برای آذربایجان‌غربی انتخاب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha