• شنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97082612778
  • منبع : نمایندگی سمنان

توصیه یک نمایشنامه نویس برای پر شدن سالن‌های تئأتر

توصیه یک نمایشنامه نویس برای پر شدن سالن‌های تئأتر

ایسنا/سمنان یک نمایشنامه نویس پیشکسوت معتقد است امروزه کارگردانان و بازیگران تئأتر خیلی کمتر به سراغ متن های درام می روند و همین باعث شده است که سالن های تئأتر خلوت شود.

اکبر یادگاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تلاش هنرمندان جوان و خلاق در رشته تئأتر و نمایش در جهت اعتلای فرهنگ و هنر کشور بسیار قابل تحسین است، اما آن چیزی که باعث کشش و نگه داشتن تماشاگر خوب در سالن می شود انتخاب متن های درام است که امروزه هنرمندان خیلی کمتر به سراغ این متن ها می روند.

وی افزود: متن های درام، دارای ویژگی برخورد و درگیری هستند و باعث کشش می شوند و تماشاچی را در سالن تأتر نگه می دارند.

وی ادامه داد: با اجرای کارهای درام می توانیم امیدوار باشیم که افراد بیشتری به تئأتر علاقه مند می شوند، چرا که تماشاگر خوب می تواند یک کار و اثر هنری را اعتلا بدهد و تماشاگر بد سلیقه می تواند کار را پایین بیاورد.

این فارغ التحصیل تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اضافه کرد: ما برای بالا بردن سطح تئأتر و نمایش کشور به تماشاگر خوب احتیاج داریم، هنرمندان این رشته باید تلاش کنند و وقت بیشتری را برای انتخاب متن های درام صرف کنند، باید زحمت کشید و دنبال متن های درام بود، در این صورت است که ما و هنر نمایش و تئأتر کشور ما وسعت پیدا می کند.

یادگاری خاطرنشان کرد: وسعت و گستردگی در هنر نمایش و تئأتر کشور زمانی اتفاق می‌افتد که هنرمندان ما نیز وسعت کار خود را افزایش دهند و متن‌های بهتر و مخاطب پسندتری انتخاب کنند تا افرادی که برای دیدن نمایش به سالن می آیند لذت ببرند و راضی باشند.

وی تأکید کرد: هنر می خواهد زندگی را آسان تر، بهترو راحت تر کند، به این معنی که ما از زندگی لذت ببریم، و در این بین تئأتر زندگی را فشرده می‌کند و به ما نشان می‌دهد و ما می توانیم زندگی را از زیر ذره بین ببینیم.

این نویسنده، نقاش و هنرمند تئاتر تصریح کرد: اینگونه است که تئأتر ارزش خود را نشان می‌دهد، ما اگر بتوانیم تماشاگر بهتر و بیشتری جذب کنیم، این بیشترین خدمت به زندگی خود و دیگران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha