• دوشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 97082814046
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی:

همکاری‌های تجاری تبریز و آنتالیا گسترش می‌یابد

همکاری‌های تجاری تبریز و آنتالیا گسترش می‌یابد

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر توسعه همکاری‌های تجاری و صنعتی میان دو کشور ایران و ترکیه، گفت: ارتباطات دو سویه میان استان‌های مختلف کشورمان و کشور ترکیه روز به روز، رو به گسترش است و ما می‌کوشیم تا ارتباطات تجاری میان تبریز و آنتالیا نیز رو به رشد باشد.

به گزارش ایسنا، «علی جهانگیری» در نشست هیئت تجاری ترکیه و فعالان اقتصادی استان، با اشاره به سابقه تاریخی شهر تبریز و وجود دانشگاه ربع‌رشیدی با قدمت 750 ساله در تبریز، اظهار کرد: تبریز از دیرباز به‌عنوان شهری استراتژیک نقش برجسته‌ای در مراودات تجاری کشور داشته است. 

وی هدف از این جلسات را توسعه همکاری‌های بیش از پیش تجاری و اقتصادی میان ایران و ترکیه دانست و گفت: با توجه به بافت اقتصادی آنتالیا، تمایل داریم، ارتباطات اقتصادی خود را با این منطقه افزایش دهیم. 

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ارتباطات تنگاتنگ میان ایران و ترکیه در طول سالیان متمادی، خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان دو کشور همسایه و دوست در شرایط مختلف در کنار هم بودیم. 

جهانگیری اظهار امیدواری کرد که در شرایط  فعلی که برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران یا در برخی مسائل در خصوص ترکیه مطرح است، باز در کنار هم باشیم و بتوانیم از این شرایط با موفقیت عبور کنیم. 

وی همراهی فعالان اقتصادی ترکیه با برادران خود در آذربایجان‌شرقی را خواستار شد و گفت: ما بیش از پیش دوست داریم برادران ترک ما در این شرایط خاص در کنار مردم ایران و به‌ویژه فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی باشد. 

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این استان، به‌عنوان استانی اقتصادی و صنعتی در کشور شناخته می‌شود، افزود: آذربایجان‌شرقی با فعالیت بیش از 3400 واحد صنعتی و بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی، صنایع کوچک و کارگاهی و خدماتی و داشتن حدود ۲۰۰ هزار دانشجو و نزدیک به 4000 هیئت علمی دانشگاهی با ۱۲ دانشگاه بزرگ، ۱۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی متوسط و کوچک یکی ‌از استان‌های خاص و ویژه از نظر صنعتی و اقتصادی در سطح کشور است.

جهانگیری از صادرات غیر نفتی استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: این صادرات حدود دو و نیم میلیارد دلار بوده و روز به روز رو به افزایش است. 

وی با اشاره به تسهیل فرایندهای سرمایه‌گذاری در سطح کشور، اظهار کرد: بر اساس قوانین جدید سرمایه‌گذاران خارجی امکان سرمایه‌گذاری 100 درصدی را در کشور دارند و امکانات مشابهی در اختیار بخش خصوصی خارجی و داخلی قرار می‌گیرد. 

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی از تضمین ریسک‌های غیرتجاری سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: ایران یکی از کشورهای پیشرو در بحث قوانین سرمایه‌گذاری است از این‌رو سرمایه‌گذاران ترک با اطمینان خاطر می‌توانند ضمن سرمایه‌گذاری در کشور به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی خود بپردازند. 

جهانگیری با اشاره به فعالیت ۵۲ شهرک صنعتی در آذربایجان‌شرقی، گفت: این استان تنها استانی است که شهرک سرمایه‌گذاری تخصصی خارجی در آن فعال است و ما از این روند حمایت می‌کنیم. 

وی، از ارتقای رتبه استان در طول ماه‌های اخیر در بحث فضای کسب و کار  خبر داد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، رتبه فضای کسب‌ و کار استان در تابستان امسال به رتبه اول در میان سایر استان‌های کشور رسیده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha