• چهارشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97092110618
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری سمنان:

نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش بیشتر شده است

نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش بیشتر شده است
عکس تزیینی است

ایسنا/سمنان معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به شرایط حاکم بر فضای اقتصادی و پولی کشور و نقش آن در تولید و اشتغال گفت: نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر حشمت‌الله عسگری در جمع خبرنگاران از افزایش اعتبارات استان به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر اخیر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان نام برد و اظهار کرد: خوشبختانه در سفر اخیر حجم منابع اختصاص یافته به حوزه تولید استان افزایش قابل توجهی داشته و همین می‌تواند زمینه‌ساز بهبود تولید در این استان در سال‌های آتی باشد.

این دکترای اقتصاد با اشاره به نیاز تولیدگران به سرمایه در گردش، خاطرنشان کرد: کل منابع استان در این بخش حدود 1000 میلیارد تومان بود اما با تلاش مسوولان استان و حمایت دولت اعتباری بالغ بر 4500 میلیارد تومان دیگر به این منابع افزوده شد که این افزایش چندبرابری، می‌تواند جان تازه‌ای به تولید در استان ببخشد.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری سمنان با بیان این‌که همه این منابع در اختیار واحدهای تولیدی متقاضی قرار می‌گیرد، افزود: اختصاص این حجم از منابع به استان در این شرایط که نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش افزایش چشمگیری داشته، نکته امیدبخشی است که تولیدگران استان باید از آن بهره بگیرند.

وی به سهم بانک‌های عامل از این منابع اشاره و تصریح کرد: 2270 میلیارد تومان از این منابع از طریق بانک صنعت و معدن، 683 میلیارد تومان از سوی بانک ملت، 482میلیارد تومان توسط بانک ملی، 344 میلیارد تومان توسط بانک تجارت، 237 از سوی بانک کشاورزی استان، 177 میلیارد تومان از سوی بانک توسعه تعاون، 166 میلیارد تومان توسط بانک سپه، 112 میلیارد تومان از طریق باک صادرات، 25 میلیارد تومان از سوی بانک رفاه کارگران،13 میلیارد تومان توسط پست بانک و بالغ بر 12 میلیارد تومان آن از سوی صندوق کارآفرینی امید تامین شده است.

عسگری در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص شرایط پرداخت تسهیلات و تفاوت‌های آن با تسهیلات کارگروه تسهیل گفت: این اعتبارات نیز در قالب همان اعتبارات کارگروه تسهیل و رونق تولید پرداخت می‌شود. ضمن این‌که واحدهای تولیدی متقاضی می‌توانند در طول سال مراجعه کرده و از این منابع بهره‌مند شوند.

معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در پروژه‌های استان همزمان با ایام سفر هیئت دولت به استان گفت: خوشبختانه از فرصت سفر استفاده کردیم و با دعوت از شرکت‌های دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی 110 تفاهمنامه به ارزش 10 هزار میلیارد تومان منعقد کردیم که در صورت اجرایی شدن آنها بالغ بر 15 هزار و 100 شغل در استان ایجاد خواهد شد.

وی از بهره‌مندی همه شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات، گردشگری و..از تفاهمنامه‌های منعقده اخیر خبر داد و افزود: بنیاد مستضعفان، شستا، ایدرو، ایمیدرو و..از شناخته شده‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری طرف این تفاهمنامه‌ها هستند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص غیرالزام‌آور بودن تفاهمنامه‌ها و تمهیدات استان در ارتباط با اجرایی شدن این تفاهمنامه‌ها خاطرنشان کرد: اگرچه تفاهمنامه غیرالزام‌آور است و ممکن است همه تفاهمنامه‌ها به سرانجام نرسد اما آنچه این تفاهمنامه‌ها را از تفاهمنامه‌های پیشین متمایز می‌کند این است که طرف‌های تفاهم عمدتا شرکت‌های دولتی و معتبر هستند . ضمن این‌که برخی از آنها از هم‌اکنون زمین لازم را تحویل گرفتند تا در اسرع‌وقت به اجرای تفاهمنامه بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha