• دوشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97101708809
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

54 درصد مدارس سیستان و بلوچستان؛ نیازمند مقاوم سازی‌

54 درصد مدارس سیستان و بلوچستان؛ نیازمند مقاوم سازی‌

ایسنا/سیستان و بلوچستان ‌مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: از نظر استحکام، 54 درصد مدارس استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد یا این که مستحکم نیست و باید تخریب و بازسازی شود.

‌به گزارش ایسنا- ‌علیرضا راشکی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: از مجموع سه هزارو 437 مدرسه ابتدایی در استان دو هزار و 300 مدرسه معادل 67 درصد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدارس متوسطه اول نیز از مجموع هزار و 119 مدرسه 748 مورد معادل 65 درصد و از مجموع 233 مدرسه شبانه روزی 218 مدرسه معادل 90 درصد بعد از انقلاب احداث شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

راشکی بیان کرد: از مجموع سه هزار و 261 مدرسه ساخته شده در 40 سال انقلاب در استان، هزار و 20 مدرسه معادل 31 درصد توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

وی با اشاره به سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس اضافه کرد: از 11 هزار و 101 کلاس مشمول استاندارد سازی، 708 بخاری تابشی و هزار و 631 بخاری حرارت مرکزی تهیه و استفاده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اظهار کرد: در مجموع دو هزار و 339 کلاس درس استان استاندارد شده است و استانداردسازی 82 کلاس در دست اجراست.

راشکی اضافه کرد: هشت هزار و 680 کلاس درس استان هنوز نیازمند استانداردسازی سرمایش و گرمایش است، برای اتمام این پروژه ها 121 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته وی، در جنوب استان مدارسی داریم که مشمول سرمایش است، از مجموع 16 هزار و 647 کلاسی که در استان مشمول استانداردسازی است سه هزار و 684 کلاس استانداردسازی شده و 13 هزار کلاس درس دیگر هنوز اجرایی نشده است که برای تحقق آن به 37 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: در طول سه سال گذشته چهار هزار و 600 تیوست که حداقل های استاندارد را دارد در مدارس توزیع شده است، پیش بینی می شد که چهار هزار و 500 کلاس هنوز از بخاری های آترا استفاده می کنند که با اقدامات انجام شده در هفته های اخیر با تعیین پیمانکار، چهار هزار و 500 بخاری تیوست خریداری و توزیع شد، هزار تیوست دیگر نیز طی روزهای آینده توزیع می شود.

راشکی خاطرنشان کرد: از مجموع 93 مدرسه که در دهه فجر تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد، 91 مدرسه با مشارکت خیران آماده شده است که نشان از رکورد 78 درصدی مشارکت خیران در پروژه ها دارد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha