• دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97110100366
  • منبع : نمایندگی زنجان

/بازگشایی محور زنجان ـ طارم ـ فومن ـ شفت؛ از حرف تا عمل/

«آرزوهای بزرگ» طارمی‌ها، هر ورقش دفتری است

«آرزوهای بزرگ» طارمی‌ها، هر ورقش دفتری است

ایسنا/زنجان بازگشایی محور زنجان ـ طارم ـ فومن ـ شفت، مطالبه جدی و به‌حق مردم شهرستان طارم از مسئولان است.

به گزارش ایسنا، مقوله راه همواره به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه در جوامع مختلف مطرح بوده و سرمایه‌گذاران نیز برای حضور در منطقه خاص، یکی از آیتم‌هایی را که مدنظر دارند، بحث راه و محورهای مواصلاتی است که باعث می‌شود توسعه این مناطق با سرعت بیشتری محقق شده و ساکنان این مناطق نیز به دلیل برخورداری از این ظرفیت، ثمرات حضور سرمایه‌گذاران و به تبع آن رونق اقتصادی را در شهر و استان خود تجربه کنند.

شهرستان طارم یکی از مناطق خوش آب و هوای استان زنجان است که به دلیل وجود ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی و تنوع گیاهی به هندوستان ایران شهره است که در کنار همه این ظرفیت‌ها، وجود راه‌های ازتباطی مناسب می‌تواند موجب تسریع در روند توسعه این شهرستان شود.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند موتور حرکت توسعه و پیشرفت مناطقی چون طارم، فومن و شفت شود، راه ارتباطی آب‌بر به شفت ـ فومن است. بازگشایی و احداث این راه ارتباطی نقش مهمی در توسعه دو استان زنجان و گیلان دارد و می‌تواند نقش مهمی برای کشاورزان و دامداران برای فروش و انتقال و عرضه محصولات کشاورزی و تولیدات دامی ایفا کند.

مردم طارم، شفت و فومن در سه دهه اخیر با تنظیم و امضای طومارهای مختلف با مقامات استانی و کشوری مکاتبه و خواستار احداث این راه شده‌اند اما تاکنون این رویای آن‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفته است و پروژه ملی بعد از ۱۰ سال حرکت لاک‌پشتی دارد.

بازگشایی و احداث این راه همچنین نقش مهمی در رفع انزوای جغرافیایی و جبران توسعه نیافتگی و تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه کارآفرینی و احیای راه قدیم آب‌بر به فومن ایفا می‌کند، لذا باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا شاهد توسعه روزافزون طارم باشیم.

انتهای پیام

زهرا فتحی ـ خبرنگار ایسنا (منطقه زنجان)

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha