• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 97112814657
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

ارومیه 2020 چه شکلی است؟

ارومیه 2020 چه شکلی است؟

ایسنا/آذربایجان غربی شهردار ارومیه گفت :۵۰ درصد از زیرساختهای شهر برای ارومیه ۲۰۲۰ آماده است.

محمد حضرت پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ارومیه ۲۰۲۰ طرحی است که این شهر را به شهر گردشگری بین المللی تبدیل و صنعت توریسم در این شهر تقویت می‌شود تصریح کرد: هدف نهایی ارومیه ۲۰۲۰ معرفی زیبایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهر علاوه بر کشور در سطح بین المللی و فرا مرزی است که در این راستا اقدامات خوبی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه قدم اول برای اجرای طرح مذکور در شهر، توسعه زیرساخت‌ها است افزود: در این راستا اقدامات لازم و اجرای برنامه‌های نرم افزاری و زیر ساختی در راستای برند سازی و معرفی فضاهای موجود آغاز شده تا از طریق شبکه ملی و برون مرزی شهر ارومیه معرفی شود.

حضرت پور با اشاره به محورها و راهبردهای تعریف شده به منظور معرفی ارومیه به عنوان مقصد گردشگری بین المللی یادآور شد: گردشگری سلامت یکی از بهترین ظرفیت‌های موجود در استان است که به دلیلی پایین بودن هزینه‌های درمان در مقایسه با سایر کشورها و توسعه زیرساخت‌های سلامت مورد توجه است که درصددیم در ارتقا شاخص‌های بهداشت و درمان بیمارستانها، درمانگاه‌ها و مطب‌ها تلاش مضاعقی انجام شود.

وی، وجود پتانسیل‌های طبیعی و بکر منطقه را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: به دنبال ایجاد بستر مناسب در منطقه سیلوانا با وجود دشت وسیع و مناسب منطقه برای توسعه گردشگری ورزشی هستیم.

شهردار ارومیه با اشاره به وجود کلیساهای موجود در استان و توجه به ظرفیت گردشگری مذهبی اظهار کرد: قره کلیسا سالانه مقصد گردشگران بسیاری از اقصا نقاط دنیا است که می‌توان با استفاده از ظرفیت موجود، درآمد زایی کرد تا مردم منطقه از این پتانسیل منتفع شوند.

وی با اشاره به علاقه گردشگران برای استفاده از مناطق طبیعی و وجود جاذبه‌های گردشگری این چنینی از جمله مارمیشو، خوشاکو، دریاچه ارومیه و ابشارسوله دوکل در ارومیه خاطر نشان کرد: تابستان ۹۸ از طریق شبکه ملی، انواع جاذبه‌های موجود در استان و شهر ارومیه را برای جذب گردشگر از طریق برنامه‌های مختلف تلویزیونی معرفی می‌کنیم.

حضرت پور، ارتقای ضریب اشغال هتل‌ها و اسکان مسافران به ۵۰ درصد در سال جاری را نشان از رونق گردشگری و موفقیت نسبی در معرفی و جذب گردشگر به استان و شهر ارومیه، عنوان کرد و افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری، پروانه رایگان ساخت هتل و اماکن اقامتی به متقاضیان این حوزه صادر می‌شود.

وی، بهبود آسفالت خیابان‌ها و هسته مرکزی شهر، پیاده رو سازی، ساخت المان‌های مختلف و جداره سازی خیابان امام را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده و در حال انجام برای آماده سازی ارومیه تا سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد از زیرساخت‌های لازم برای ارومیه ۲۰۲۰ آماده شده و نیم دیگر باقی مانده نیز تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود تا ارومیه به معنای واقعی مقصد گردشگری بین‌المللی معرفی شود.

حضرت پور ادامه داد: توسعه زیر ساخت‌ها زمان بر و نیازمند همکاری مردم و سایر ارگان‌هاست.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha