• دوشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98020200375
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

پیش‌بینی تولید 830 هزار تن گندم در کرمانشاه

پیش‌بینی تولید 830 هزار تن گندم در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال تولید گندم استان به حدود ۸۳۰ هزار تن برسد.

شهریار قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه امسال ۳۷۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته، گفت: امسال ۲۹۰ هزار هکتار گندم دیم و ۸۵ هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شده است.

قاسمی با اشاره به کاهش سطح زیر کشت گندم در استان، اضافه کرد: امسال به دلیل توسعه کشت جو و نخود پاییزه، کاهش سطح زیر کشت گندم را در استان شاهد بودیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته در مجموع حدود ۴۱۳ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده بود.

وی سپس با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۸۳۲ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد که ۶۳۹ هزار تن آن توسط مراکز خرید از گندمکاران خریداری شد، گفت: امسال با وجود کاهش سطح زیر کشت، پیش بینی می‌شود کاهش تولید در استان نداشته باشیم.

قاسمی گفت: پیش بینی می‌شود اگر اتفاق ناگهانی دیگری در استان نیافتد و با احتساب سیلاب‌های رخ داده در استان، امسال در مجموع میزان تولید گندم در استان حدود ۸۳۰ هزار تن باشد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها میزان عملکرد در واحد سطح مزارع دیم را افزایش خواهد داد، گفت: سال گذشته متوسط عملکرد گندم دیم در استان کرمانشاه ۱۱۰۰ کیلوگرم در هکتار بود که امسال با بارش‌های خوب رخ داده احتمالاً میزان عملکرد مزارع دیم استان به ۱۴۰۰ کیلوگرم در هکتار برسد.

قاسمی متوسط عملکرد سال گذشته گندم آبی در مزارع استان را پنج هزار کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و افزود: امسال هم تولید در همین حدود خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آماده شدن ۷۰ مرکز خرید برای خرید گندم مازاد بر نیاز گندمکاران استان کرمانشاه در فصل برداشت، افزود: کار برداشت گندم در استان از ۱۵ اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیری استان آغاز و تا اواخر مرداد در مناطق سردسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha