• سه‌شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98021709211
  • منبع : نمایندگی زنجان

استاندار:

اجازه دلال‌بازی گندم و خروج آن از زنجان را نخواهیم داد

اجازه دلال‌بازی گندم و خروج آن از زنجان را نخواهیم داد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: اجازه خروج گندم با دلال‌بازی داده نمی‌شود.

‌به گزارش ایسنا، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با تاکید بر برگزاری منظم جلسات ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: در حال حاضر ستاد تنظیم بازار باید به صورت مرتب و هفتگی برگزار شود و بازرسان نیز بیش از پیش در بازار حضور داشته باشند و در بازدیدی که از یکی از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای زنجان در شب گذشته به عمل آمد، اجناس موجود در قفسه‌ها به علت تغییر قیمت فروخته نمی‌شد.

این مسئول با بیان اینکه همه اجناس موجود در بازار باید به فروش برسد تا مردم در مضیقه نمانند و تنش عصبی به بازار وارد نشود، ادامه داد: در انتخاب مشاوران جوان نیز به این مسئله که آنان اطلاعات موجود در جامعه و اتفاقاتی را که رخ می‌دهد را گزارش کنند، توجه شده است. همچنین فرمانداران نیز باید در شهرستان‌های خود نظارت مؤثر داشته باشند.

وی افزود: پذیرفته نیست که فردی کالایی را تولید و انبار کند و یا فرد دیگری کالایی را به صورت عمده خریداری و در انبارها نگه‌داری کند و یا اینکه نوعی از کالا در بازار به دلیل نبود نظارت مناسب به چند نرخ در بازار عرضه شود؛ چراکه این‌گونه موارد مردم و اقتصاد آنان را با مشکل مواجه می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان تصریح کرد: حضور مسئولان در بازار، حس آرامش را در بین مردم ایجاد می‌کند. همچنین با حضور مسئولان و نظارت مستمر می‌توان مانع بسیاری از تخلفات شد و از آنجایی که مدیران باید چابک باشند، این افراد با اقدامات عملیاتی می‌توانند نظارت مستقیم بر بازار را انجام دهند.

حقیقی با اشاره به شایعاتی که در رابطه با ورود دلالان به بازار گندم در زنجان وجود دارد، یادآور شد: اجازه دلال‌بازی گندم و خروج آن از استان را نخواهیم داد و دلالان و افرادی که در این زمینه وارد می‌شوند توجه داشته باشند که استان تجربه موفقی را در سال گذشته در رابطه با قاچاق مرغ دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی باید برای تدابیر ویژه اقتصادی در استان زنجان تشکیل شود، عنوان کرد: از این ستاد باید راهکارهای عملی برای رونق تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران ارائه شود و مدیران در مورد فعالیت‌های خود با رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند؛ این در حالی است که متأسفانه ارائه گزارش عملکرد توسط برخی مدیران ضعیف است.

حقیقی با اشاره به پیچیده بودن شرایط و معادلات در جامعه و لزوم اتخاذ تدبیر در این زمینه، خاطرنشان کرد: این تدابیر باید از طریق اتحاد و همدلی اتخاذ و اجرایی شود. همچنین باید ۶ تفاهم‌نامه بازرگانی وزیر کشور مورد توجه قرار گرفته و اولویت‌های تعیین شده در استان نیز هدف‌گذاری شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha