• جمعه / ۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98030301014
  • منبع : نمایندگی کرمان

احتمال افزایش کانون ریزگردها در کرمان در پی وقوع سیلاب‌های اخیر

احتمال افزایش کانون ریزگردها در کرمان در پی وقوع سیلاب‌های اخیر

ایسنا/کرمان مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان در پاسخ به این سوال که با توجه به بارش‌های اخیر در منطقه جازموریان آیا امسال ریزگردها این منطقه استان را تهدید نخواهد کرد؟ اظهار کرد: سیلاب‌ها ضمن داشتن فواید، مضراتی نیز دارند اما در مجموع سیلاب‌ها باعث جمع شدن ریزگرد می‌شوند یعنی سیلاب گل و لای را در یک منطقه جمع می‌کند، لذا احتمال شدت گرد و غبار در مناطقی که سیلاب به‌وقوع پیوسته وجود دارد و خود این مناطق می‌توانند بعنوان یک کانون ریزگرد در منطقه تبدیل شوند.

"مرجان شاکری" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کیفیت هوای شهر کرمان در سال جاری، گفت: از ابتدای فروردین‌ماه تا روز گذشته (دوم خردادماه) فقط ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را در کرمان تجربه کرده‌ایم و مابقی روزها کیفیت هوای شهر کرمان سالم بوده است.


وی از بارش‌های سال‌جاری در جنوب استان سخن به میان آورد و عنوان کرد: بارندگی‌های سال‌جاری و حتی چند روز اخیر روی منطقه جازموریان نیز مؤثر بوده است و در حال حاضر مشکلی در خصوص ریزگردها در این منطقه را نداریم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم مدعی شویم که بارندگی‌ها جلوی وقوع ریزگردها را گرفته است و حتی ممکن است جمع شدن ریزدانه‌ها در یک محل، آن منطقه را به یک کانون ریزگرد تبدیل کند.

شاکری به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه اشاره و رسانه‌ها را حلقه اتصال مسئولین با مردم دانست و بیان کرد: از نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی برای حفاظت محیط زیست تشکر می‌کنم.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان به احتمال وقوع آتش سوزی در منطقه جازموریان اشاره کرد و افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر در این منطقه، رشد گیاهان علوفی در این مناطق زیاد بوده، لذا مردم زمانی که در جنگل‌ها و مراتع آتش روشن می‌کنند، حتماً موقع خروجشان از منطقه باید از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند، زیرا اگر آتش‌سوزی رخ دهد با توجه به رشد گیاهان علوفی، مهار و کنترل آتش در این منطقه بسیار سخت خواهد بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha