• یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 98031908120
  • خبرنگار : 71451

تشریح برنامه‌های یکی از کمیته‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان

تشریح برنامه‌های یکی از کمیته‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان

رئیس کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ۵۴۰۰ شهید کردستان گفت: این کمیته در راستای برگزاری هر چه بهتر کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان برنامه‌های متعددی را برگزار کرده است.

به گزارش ایسنا، رشید قربانی با اساره به این که کمیته فرهنگیان و دانش آموزان یکی از کمیته‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان است بیان کرد: کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان یکی از مهمترین رویداهای فرهنگی و ارزشی که با هدف ترویج وانتقال فرهنگ ایثار، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شناخت سبک زندگی شهدا در سال‌جاری برگزار خواهد شد. این کمیته در راستای برگزار هر چه بهتر کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید کردستان برنامه‌های متعددی را برگزار کرده است.

وی اعزام دانش آموزان و فرهنگیان به اردوی راهیان نور با محوریت برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان را از جمله فعالیت‌های انجام شده اعلام کرد و افزود: این اردوها با هدف توسعه و تعمیق باورهای انقلابی دانش آموزان، گسترش فرهنگ شهادت و ایجاد تحکیم در پیوند عاطفی و روانی دانش آموزان با نسل‌های قبلی انقلاب برگزار شد.

قربانی گفت: مدارس جدید الاحداث در شهرستان‌ها و مناطق استان و کلاس‌های درس در مدارس به نام شهدا و برگزاری اجلاسیه شهدای مظلوم استان به صورت متمرکز در تمام شهرستان‌ها و مناطق تابعه آموزش و پرورش از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا هستند. همچنین خاطرات شهدای مظلوم کردستان مزین و آثار شهدای دانش آموز و فرهنگی استان نیز جمع آوری شده است.

رئیس کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان یادآور شد: برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی و فرهنگی و هنری دانش آموزان با محوریت شهدای استان، تهیه بروشور از زندگی نامه شهدا و برگزاری جشنواره نقاشی و قصه گویی کودک و نوجوان با موضوع شهدای استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره سرود دانش آموزی با موضوع گرامیداشت ۵۴۰۰ شهید استان به دو زبان ُکردی و فارسی و آماده سازی ۱۶ گروه در سطح استان برای اجرا در برنامه‌ها و اجلاسیه‌های کنگره نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده، است.

قربانی برگزاری مسابقه انشا نویسی گرامیداشت ۵۴۰۰ شهید استان در میان دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: این مسابقه با موضوعات نامه‌ای به شهید، نقش شهیدان مظلوم استان در تأمین امنیت منطقه و چگونه راه شهیدان را ادامه دهیم برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha