• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98032310580
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبرداد:

تخصیص اعتبار برای جبران خسارات سیل امسال

تخصیص اعتبار برای جبران خسارات سیل امسال

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تخصیص اعتبار برای جبران خسارات سیل امسال خبر داد و گفت: ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد و ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض دولتی برای خسارت دیده‌های استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، اکبر فتحی در نشست خبری با اشاره به خسارات سرمازدگی به محصولات کشاورزی، مطرح کرد: دمای هوا در اردیبهشت ماه امسال در برخی مناطق تا زیر پنج درجه کاهش یافت و شاهد بارش برف تا ۷۰ سانتی‌متر در برخی از شهرستان‌ها بودیم که در مجموع ۱۲۲۰ میلیارد تومان به کشاورزی استان خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: به دنبال تخصیص منابع مالی برای جبران خسارات سرمازدگی در استان هستیم و نامه نگاری‌های مورد نیاز مابین وزارت کشاورزی و وزارت کشور انجام شده است.

فتحی از افزایش پنج درصدی تولید محصولات کشاورزی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر داد و افزود: مجموع تولید گندم در سال ۹۶ حدود ۳۰۰ هزار تن بود که این آمار در سال ۹۷ به ۸۰۰ هزار تن رسیده و ۶۳۰ هزار تن از آن به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی با اشاره به هفته گرامیداشت جهلمین سالگرد تاسیس جهاد سازندگی، اظهار کرد: به همین مناسبت، ۹۸ پروژه با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. 

فتحی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و پشتیبانی از جنگ از جمله وظایف جهاد سازندگی بود، گفت: هم اکنون جهاد کشاورزی در راستای ارتقای امنیت غذایی جامعه تلاش می‌کند. 

وی با بیان اینکه امنیت غذایی جامعه با افزایش سطح زیر کشت حاصل نمی‌شود، اظهار کرد: افزایش راندمان که نیازمند دانش نوین بوده، باعث ایجاد امنیت غذایی می‌شود و وزارت کشاورزی دو سیاست حمایتی و هدایتی را در این راستا در پیش گرفته است. 

فتحی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در خصوص توسعه کشت گلخانه‌ای رتبه دوم کشوری را در سال ۹۷ کسب کرده است، گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های استان در سال ۹۶، ۵۶ هکتار بود که این آمار در سال ۹۷ به ۱۶۵ هکتار  رسیده است.

وی در خصوص ویلاسازی مناطق هروی، امند، صوفیان، باسمنج و ارسباران گفت: تعدادی از ویلاها با مجوز ساخته شده و تعدادی دیگر بدون مجوز احداث شده‌اند که ۱۰۴۳ مورد طرح دعوی برای این ویلاهای غیرمجاز انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در خصوص‌ درخواست محیط زیست برای جلوگیری از حمل درختان در پنج شهرستان، گفت: هرگونه قطع درخت در جنگل‌های ارسباران ممنوع بوده و اکنون باتوجه به اینکه فصل اصلاح باغات گذشته است، دیگر مجوز قطع درختان باغی صادر نمی‌شود و چوب‌های حمل شده در جاده‌ها، صرفا تنه درختان باغی بوده که در گذشته قطع و دپو شده‌اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha