• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98032813599
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

چند خانه تاریخی باید رستوران شود؟

چند خانه تاریخی باید رستوران شود؟

ایسنا/سمنان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: در دهه‌های گذشته هیچ حرکت مثبت و ارزشمندی برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان سمنان انجام نشد، سوال اینجا است، آیا باید همه خانه‌های تاریخی به رستوران، سفره خانه و کافی‌شاپ تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی اصغر جمعه‌ای در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: ما همچنان در معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان ضعف داریم، خیلی از پتانسیل‌های گردشگری استان هنوز برای ساکنان و مردم این استان هنوز پنهان و ناشناخته شده است.

وی با انتقاد از برخی از سیاست‌ها در واگذاری بناهای تاریخی و اقامتگاه‌های بوم گردی در استان اضافه کرد: بازسازی خانه‌های تاریخی و توجه کردن به ابنیه تاریخی استان خوب و ارزشمند است، اما آیا باید همه خانه‌های تاریخی به رستوران، سفره خانه و کافی‌شاپ تبدیل شوند؟ چرا به بُعد جمعیتی و اقامت گردشگران توجه ویژه نمی‌شود؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: مسئله بوم گردی و اقامتگاه‌های بوم گردی نیز در استان سمنان بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است، سرمایه گذاری‌های زیادی انجام شده است، اما بوم گردی فقط پهن کردن ۴ تخته فرش کهنه نیست، باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه به عنوان ابزار جدید و نوین برای جذب گردشگر استفاده کرد، از صنایع دستی نو و زیبا در منطقه، سازه‌های سنتی و استاندارد و نمادهای بومی منطقه برای جذب گردشگر استفاده شود.

جمعه‌ای اظهار کرد: برخی اقامتگاه‌های بوم گردی از لحاظ ساخت و ساز منطبق با استانداردهای ساختمانی نیستند، توجه و نگاه ویژه به گردشگر و بها دادن به جمعیت گردشگر باید مورد تأکید قرار گیرد، صرفاً بازسازی خانه‌های تاریخی و تبدیل آنها به رستوران برای جذب گردشگر مناسب نیست، گردشگران از اقامت چند روزه در بناها و خانه‌های تاریخی نیز لذت خواهند برد.

وی با بیان اینکه سمنان صاحب بیشترین کاروانسراهای سالم در کشور است، به طرح این سوال که ما چقدر از این ظرفیت استفاده کرده‌ایم؟ پرداخت و افزود: دو تا فرودگاه در استان سمنان افتتاح شده است، چقدر توانستیم از این دو فرودگاه برای جذب گردشگر از تورهای گردشگری بهره بگیریم؟ بسیاری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در استان برای گردشگران اعجاب انگیز است، چقدر در راستای معرفی این ظرفیت‌ها تلاش کردیم؟


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha