• دوشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 98041005038
  • منبع : نمایندگی کرمان

وزیر بهداشت عنوان کرد

توسعه درمان ناباروری و زایمان طبیعی در دستورکار وزارت بهداشت

توسعه درمان ناباروری و زایمان طبیعی در دستورکار وزارت بهداشت

وزیر بهداشت کاهش رشد جمعیت را از دغدغه‌های آینده برشمرد و گفت: به دنبال توسعه درمان ناباروری و زایمان طبیعی در سطح کشور هستیم و در همین راستا نیز برنامه‌های مدونی را در وزارت بهداشت دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت ظهر امروز ۱۰ تیرماه در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمان به همراه معاونین، استاندار کرمان، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و محلی شهرستان کهنوج در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر به بررسی کمبودها و راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به افتتاح بلوک زایمانی بیمارستان ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج و با تاکید بر اینکه با افزایش زیرساخت‌ها به دنبال رفع نگرانی‌های مردم هستیم، افزود: این بخش نیز برای زایمان طبیعی طراحی شده است که امروز با حضور مسئولین استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، در اولین روز سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمان، زایشگاه LDR بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج با زیربنای یک هزار و ۳۸۷ متربع و با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال افتتاح شد. کلنگ احداث این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد، ضمن آنکه این زایشگاه دارای ۱۳ تخت بیمارستانی است.

برپایه این گزارش، عملیات اجرایی بیمارستان جایگزین ۱۲ فروردین کهنوج (جزو طرح‌های ملی) با ۲۲۰ تخت بیمارستانی و در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع آغاز شد.
 
همچنین در سفر به شهرستان کهنوج و با حضور وزیر بهداشت، استاندار کرمان و جمعی از مدیران بخش NICU بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به جنوب استان کرمان ظهر امروز ۱۰ تیرماه به همراه استاندار کرمان، روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سفر به شهرستان فاریاب مرکز «درمان بستر» این شهرستان را افتتاح کرد.

براساس این گزارش مرکز درمان بستر فاریاب که در سال ۹۶ کلنگ آن به زمین زده شد، با زیربنای ۲ هزار و ۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال با ۱۱ تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش همچنین وزیر بهداشت در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمان با حضور در شهرستان رودبار، ساختمان ستاد اداری شبکه و مرکز بهداشت این شهرستان با یک هزار مترمربع زیربنا را افتتاح کرد. برای ساخت این پروژه حدود ۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha