• دوشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98041005280
  • خبرنگار : 71442

قربانی از رادیو نمایش رفت/معاون صدا: حوصله مخاطب امروز زیاد نیست

قربانی از رادیو نمایش رفت/معاون صدا: حوصله مخاطب امروز زیاد نیست

محمدرضا قربانی، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش بازنشسته شد و حمیدرضا افتخاری، مدیر گروه تفریحات رادیو ایران به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش برگزار شد.

شاه‌آبادی، معاون صدا با تاکید بر جایگاه رادیو نمایش گفت: در شرایط فعلی رادیو نمایش نسبت به گذشته ارتقاء محسوسی پیدا کرده است. تعامل خوب با هنرمندان، حضور جدی در مناسبت‌های مختلف؛ به ویژه تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس همگی نشان از رویکرد خوب و اقدامات شایسته این شبکه دارد.

وی با قدردانی از تلاش محمدرضا قربانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارد، گفت: مدیران شبکه رادیویی نمایش مرزبندی‌های متداول اداری را ندارند و عمده کارها، اقدامات و فعالیت‌های محوله در فضای گروهی و با استفاده از یک واحد انجام می‌شود. در حقیقت می توان گفت همه اتفاقات خوب گذشته در چنین فضایی، سرمایه فعلی ماست تا بر اساس آن اقدامات لازم و جدید را مد نظر قرار دهیم.

شاه‌آبادی با اشاره به نقش راهبردی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو گفت: تاکید بنده این است که فعالیت های اداره کل هنرهای نمایشی رادیو مقدم بر رادیو نمایش باشد. زیرا این بخش ماموریت بسیار دقیق و پر مسئولیت تری دارد. در همین راستا باید بدانیم که یک مدیر در اداره کل هنرهای نمایشی باید نگاه چند وجهی داشته باشد و پا به پای شبکه های دیگر وزن نمایشی بگیرد. لذا باید بر اساس سلایق مخاطبان شبکه های مختلف رادیویی، نمایش های مختلف تولید و در اختیار آنان قرار داده شود.

معاون صدا با اشاره به سطح اقتضائات جدید مخاطبان و توجه ویژه به این بخش مهم گفت: ما باید بدانیم حوصله مخاطب امروزی زیاد نیست و برای حفظ و افزایش آن به صورت مداوم از قالب های مختلف و متنوع استفاده کنیم تا رضایتمندی‌ها محقق شود. بر اساس این اصل که مدیریت افکار عمومی کشور با ما است، هنر لازم در این زمینه را به کار بگیریم تا مفاهیم به صورت غیرمستقیم بر مخاطب اثر بگذارد. لذا نویسندگان به نحو شایسته‌ای به آن توجه کنند تا برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.رادیو نمایش اساساً مخاطبان حرفه ای دارد.آنها افرادی هستند که با این شبکه مانوس شده اند. از سویی مخاطبان در سایر شبکه‌های رادیویی در حال دریافت مطلب مورد نظر خود از طریق نمایش هستند، اما علاقه‌مندان رادیو نمایش به ژانر نمایش علاقه دارند. به همین خاطر باید جامعه آماری رادیو نمایش را وسیع‌تر ببینیم و انتظار جدی برای افزایش این تعداد وجود دارد.

معاون صدا درباره استفاده از ظرفیت‌های جدید نمایشی گفت: حلقه مدیریت‌های مختلف رادیو باید باز باشد، تا استفاده از نیروهای خلاق و جوان فعال عرصه تئاتر کشور راحتر میسر شده و این ارتباط باید خیلی عمق تر از دوره ی قبل صورت گیرد. از همه و به ویژه پیشکسوتان می خواهیم که این فضا را باز بگذارند تا از ظرفیت های این حوزه بیشترین استفاده صورت گیرد.

شاه‌آبادی افزایش سطح تعامل میان رادیو نمایش و سایر شبکه‌ها را خواستار شد و افزود: امروز این انتظار وجود دارد که رادیو بر اساس ژانر نمایش شناخته شود. برای این منظور در دوره مدیریتی جدید می‌توان با استفاده از تکنیک ورود هر چه بیشتر نمایش به داخل شبکه‌ها و همچنین افزایش تولید با کیفیت نمایش های رادیویی اقدامات لازم را انجام داد.

وی در پایان برای افتخاری مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش آرزوی موفقیت کرد و برای قربانی مدیر پیشین این بخش نیز به توفیقات روز افزون را خواستار شد.

قربانی مدیرکل پیشین اداره هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش هم با بیان خاطرات مختلف و سوابق گذشته خود در رادیو گفت: امروز روز بسیار خاصی برای بنده است. زیرا علاوه بر اینکه از اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش جدا می شوم، با نائل شدن به درجه بازنشستگی، از معاونت صدا نیز خداحافظی می کنم. در طی مدت زمانی که در رادیو نمایش فعال بودم، فرصت مغتنم و با ارزشی به دست آمد تا با هنرمندان و همکاران بسیار خوبی توفیق همکاری پیدا کنم و تجربه بسیار ارزشمندی در این مقطع به دست آوردم.

وی ضمن تشکر از مدیران پیشین و فعلی رادیو گفت: ویژگی ممتاز دوره معاونت دکتر شاه آبادی اینگونه بود که رادیو همیشه در قله افتخار و در فراز قرار بگیرد و در راستای ارتقای آن تلاش های مجدانه ای انجام می شود.

در ادامه افتخاری مدیر جدید اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش گفت: خدا را شاکرم که توفیق خدمت در سمتی جدید را نصیب اینجانب کرده است و همچنین از اعتماد دکتر شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی نیز بسیار سپاسگزارم. با پشتوانه و حمایت معاون صدا و نیروی انسانی متبحر رادیو نمایش، قطعاً این مسولیت خطیر را می‌توان به نحو شایسته ای به سرانجام رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha