• چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98041910323
  • خبرنگار : 71210

رئیس سازمان جهاددانشگاهی:

برنامه‌ریزی در جهت توسعه کشور با گردش‌های سیاسی تغییر نکند

برنامه‌ریزی در جهت توسعه کشور با گردش‌های سیاسی تغییر نکند

ایسنا/تهران رئیس سازمان جهاددانشگاهی گفت: برنامه‌ریزی در جهت توسعه کشور با گردش‌های سیاسی کشور تغییر نکند، در حالی که در این کشور این اتفاق در حال افتادن است چرا که با تغییر دولت‌ها برنامه‌ها تغییر می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی در گردهمایی سردبیران ایسنا در سراسر کشور اظهار کرد: وظیفه اصلی جهاددانشگاهی الگوسازی در جهت پیشرفت جامعه است که ایسنا نیز به عنوان بخشی از این نهاد از همین الگو تبعیت می‌کند که نتیجه آن انتخاب ایسنا به عنوان یکی از معتبرترین رسانه‌های خبری ایران بر اساس گزارش‌های رسیده است.


وی با بیان اینکه پیشرفت ایران حاصل توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه، توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است خاطر نشان کرد: زمانی توسعه اقتصادی پایدار در ایران اتفاق می‌افتد که عوامل یاد شده با هم رشد کنند. نکته دیگر آن است که در توسعه پایدار منابع باید به درستی استفاده شوند.


وی خاطر نشان کرد: وظیفه ایسنا آن است که برای توسعه فرهنگی، علم و فناورانه، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در کشور جریان‌سازی کند؛ درست است که ایسنا وظیفه خود را در این بخش‌ها به خوبی انجام داده اما نباید به این خوب بودن اکتفا کرد و باید مشکلاتی که باعث عدم پیشرفت کشور می‌شود با نظر کارشناسان مطرح شود.


طیبی ادامه داد: اقداماتی که در این کشور برای توسعه در این بخش‌ها انجام شده دچار مشکل است که از رسانه ایسنا می‌خواهیم آن را نقد کنند؛ البته لازم است توجه شود که وظیفه ما مچ‌گیری نیست و پیشرفت حاصل برنامه‌ریزی بلندمدت و هماهنگی نهادهای مرتبط است.


رئیس جهاددانشگاهی عنوان کرد: مهم آن است که با گردش‌های سیاسی کشور برنامه‌ریزی در جهت توسعه کشور تغییر نکند. در حالی که در این کشور این اتفاق در حال افتادن است چرا که با تغییر دولت‌ها برنامه‌ها تغییر می‌کند. به عنوان مثال کشورهای توسعه‌یافته با هر مسئله‌ای که روبه‌رو باشند برنامه‌های بلندمدت‌شان را تغییر نمی‌دهند و بر اساس وفاق و همدلی عمل می‌کنند و در واقع در تغییرات کشور برنامه‌ریزی کشور تغییری نمی‌کند.


وی اضافه کرد: ما در کشورمان دچار مشکلات جدی از این نظر هستیم که این امر باید به مطالبه عمومی جامعه تبدیل شود و این خواستن مردم را ایسنا باید با نظر کارشناسان متخصص مطرح سازد.


وی تاکید کرد: لازم است در ایسنا مرکز مطالعاتی ایجاد شود که مرکز آن در تهران باشد و در نتیجه حرکت این مرکز جریان‌سازی در کشور انجام شود. انقلاب باید ساختارهایش را نهایی کند تا در جهت پیشرفت حرکت کند.


طیبی ادامه داد: عمده مشکلات ایران به دلیل مسائل داخلی است که مرکز تحقیقات ایسنا می‌تواند با همکاری امکانات ایسپا در جهت حل این مسائل حرکت کند.


وی خاطر نشان کرد: ایسنا باید همراه جهاددانشگاهی باشد و از ظرفیت جهاد به خوبی استفاده کند؛ چرا که جهاد نزد مقام معظم رهبری و دیگر مسؤولین کشور به علت خوب عمل کردن شناخته شده و از اعتبار خوبی برخوردار است. بنابراین می‌تواند با کمک ایسنا برای شفاف‌تر کردن مشکلات با هدف ارائه راه‌حل مسائل عمل کند.


وی یادآور شد: مسؤولان استان‌ها از عملکرد ایسنا در استان‌ها راضی هستند و ما از این بابت خوشحال هستیم.

دکتر علیرضا علوی، رئیس جهاددانشگاهی خوزستان و مدیر مسؤول اولین منطقه خبری ایسنا در کشور نیز در این گردهمایی با تاکید بر ارتباط مستمر و مؤثر ایسناها با جهادهای دانشگاهی در سراسر کشور، خاطر نشان کرد: ایسنا فرزند جهاد است و باید در هر مرحله جهادها را در نظر بگیرد و باید باور تعلق ایسنا به جهاددانشگاهی، باور به ارزش‌های جهاد، معرفی توانمندی‌های جهاد به استان، کمک به مشکلات جهاد و حرکت در مسیر سیاست‌های کلان جهادهای دانشگاهی سراسر شکل بگیرد.


وی با اشاره به الزامات موفقیت ایسنا در جهاد استان‌ها اظهار کرد: تعیین مسیر ارتقا حرفه‌ای اعضای ایسنا، تبدیل ایسنا به دروازه جذب نیروهای تخصصی مورد نیاز جهاددانشگاهی و به عبارتی دیگر دانشجویی ماندن ایسنا، حمایت از فعالیت‌های حرفه‌ای ایسنا در مواقع لزوم و به‌روزرسانی فرآیندهای تولید و انتشار اخبار ایسنا از الزامات موفقیت ایسنا در استانهاست.

زهرا حیدری مدیر اداره استان‌های ایسنا نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد ایسنا در سراسر کشور اظهار کرد: ایسنا با داشتن ۳۰ منطقه خبری مستقل، ۳۰ سردبیر و حدود ۳۰۰ خبرنگار در سراسر کشور روزانه حدود ۵۰۰ خبر تولید می‌کند که در شرایط خاص مثل انتخابات و بحرانی مثل سیل و زلزله این رقم به حدود هزار خبر نیز می‌رسد.


وی افزود: همکاران ایسنا در استان‌ها در همه شرایط خاص و بحرانی با عملکردی مثال‌زدنی توانسته‌اند به عنوان بازوی اجرایی ایسنا خبرگزاری را به عنوان یکی از معتبرترین و موثق‌ترین رسانه‌ها در صدر نگاه دارند.


وی اضافه کرد: نماینده‌های ایسنا در سراسر کشور تلاش کرده‌اند با رعایت اصول صحت و دقت اخبار را بدون شتاب‌زدگی‌های معمول در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنند که از جمله آن می‌توان به عملکرد ایسنا در کرمانشاه در زمان وقوع زلزله و عملکرد همکاران ایسنای اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در زمان حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج اشاره کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha