• چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۲۳:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98041910393
  • منبع : نمایندگی لرستان

دبیر سند تحول بنیادین کشور:

مدرسه محوری یک رویکرد مدیریتی است

مدرسه محوری یک رویکرد مدیریتی است

ایسنا/لرستان دبیر سند تحول بنیادین کشور گفت: نمایندگان مجلس حق ندارند در امور مدیریت آموزش و پرورش دخالت کنند، مسئولین ارشد نظام هم از این موضوع احساس ناخوشایندی دارند.

به گزارش ایسنا، رضا مددی در گردهمایی اجرای سند تحول بنیادین کشور که با حضور مدیران مدارس و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق لرستان در سالن همایش دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول نسخه تعلیم و تربیت نسل آینده است تا راهنمای عمل نظام و افق‌های دور دست را برای آموزش و پرورش ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش چالش‌هایی داشته است و جامعه از خروجی‌های آموزش و پرورش رضایت نداشت و بر این اساس سند تحول بنیادین تدوین شد.

دبیر سند تحول بنیادین کشور بیان کرد: باید به این سند تعهد داشته و آن را اجرایی کنیم.

مددی با اشاره به اینکه همه کسانی که خارج از مدرسه هستند پشتیبان امر مدرسه هستیم، افزود: اصل تربیت در مدرسه اتفاق می‌افتد و در یک کلام آموزش و پرورش یعنی مدرسه، سند تحول مبنای عمل ماست.

وی گفت: در کنار امنیت، تربیت جزو حقوق مردم است و تربیت در ابتدا برعهده خانواده و وجه اجتماعی تربیت به مدرسه مربوط می‌شود و وظیفه حاکمیت است.

دبیر سند تحول بنیادین کشور بیان کرد: حکومت در قالب مدرسه حق مردم را ادا می‌کند و تربیت حقوق شهروندان است.

وی با بیان اینکه مدرسه کانون اصلی تربیت است، عنوان کرد: مدرسه محل کسب تجربه‌های تربیتی است و باید تجارب تربیتی را به فرزندان مردم ارائه کند.

مددی با اشاره به اینکه تربیت جنسی یکی از موضوعات سند تحول بنیادین است و هنوز سیاست نظام در این راستا مشخص نیست، اظهار کرد: چنانچه سیاست‌های نظام در خصوص تربیت جنسی تصویب شود این مهم در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و دستگاه تعلیم و تربیت بصورت قانونی این مهم را اجرایی خواهد کرد.

دبیر سند تحول بنیادین کشور اظهار کرد: باید مدرسه آباد شود یعنی جمهوری اسلامی به علم و دانش و تربیت اهمیت می‌دهد.

وی گفت: بیش از صدهزار فوق لیسانس و ده هزار دکتری در آموزش و پرورش داریم و تا زمانی بگوییم مدرسه مال آموزش و پرورش راه بجایی نمی‌بریم.

مددی اظهار کرد: مردم باید مطالبه کنند و ارزشهای جامعه عوض شود و جایگاه آموزش و پرورش که تربیت انسان است تبیین شود.

وی افزود: مدرسه محوری یک رویکرد مدیریتی است و مدرسه اصل و همه تصمیمات باید برای مدرسه باید باشد.

دبیر سند تحول بنیادین کشور تاکید کرد: نمایندگان مجلس حق ندارند در امور مدیریت آموزش و پرورش دخالت کنند، مسئولین ارشد نظام هم از این موضوع احساس ناخوشایندی دارند.

مددی گفت: فرد نباید به خاطر منافع شخصی، جناحی و حزبی خود مسائل تربیتی جامعه را ذبح کند، این موضوع بخشی از مشکلات ماست.

این مسئول با اشاره به اینکه معلمان همچنان عضو اصلی و تأثیر گذار تعلیم و تربیت در مدرسه محسوب می‌شود، گفت: رفتار معلم در وجود دانش آموزان تأثیر دارد، رابطه عاطفی برقرار کردن پول نمی‌خواهد انرژی، احساس مسئولیت می‌خواهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha